Companii

Cris-Tim a crescut cu 25% in primul trimestru, sub tinta propusa

24.05.2004, 00:00 24

Producatorul de preparate din carne Cris-Tim a anuntat pentru primele trei luni ale acestui an o crestere de 25% a vanzarilor  fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 10 milioane de euro.
Compania a avut anul trecut o cifra de afaceri de 79 de milioane de euro, in crestere cu 10% fata de anul anterior, si estimeaza pentru acest an vanzari in crestere cu 20% fata de 2003.
Cris-Tim a anuntat ca va lansa, luna viitoare, in urma unei investitii de jumatate de milion de euro, pateul sasesc, dupa o reteta similara celei folosite pentru salamul sasesc. "Ne vom lansa pe piata pateurilor unde vom avea si un pateu sasesc. Intrarea pe aceasta piata, unde sunt convins ca inca mai este loc pentru noi jucatori, vine ca o completare a gamei noastre de produse", spune Radu Timis, presedintele Cris-Tim.
Piata pateurilor a atins anul trecut 15.000 de tone iar Cris-Tim intentioneaza sa produca circa 70-80 de tone/luna si sa ocupe pentru inceput 5-6 procente din piata. Piata este dominata de Scandia Sibiu, urmata de Mady Foods, Ardealul, Facos Suceava si recent Tabco-Campofrio. Pateurile Cris-Tim vor fi produse la fabrica de la Filipestii de Padure.
Salamurile se situeaza pe primul loc in vanzarile Cris-Tim, cu o pondere 40%, urmate de specialitati cu 30% si parizer cu 15%. Ultima categorie este reprezentata de cremwursti si carnati.
"Volumele de vanzari au crescut pe primul trimestru al acestui an. Ne-am propus, insa, pentru aceasta perioada o crestere de 30 de procente si nu am reusit sa indeplinim acest obiectiv din cauza ca productia de mezeluri la negru continua sa castige teren. Din cauza problemelor financiare multi producatori au inceput sa lucreze la negru si sa nu plateasca TVA", sustine Timis.
El spune ca daca TVA ar fi redus la 9%, incasarile bugetului statului ar creste de trei ori. "Pe primul trimestru al acestui an se remarca in supermarketuri, in special, o diferentiere din ce in ce mai mare intre cumparatorii cu venituri mai mari si cei cu venituri mai mici in sensul ca primii cumpara produse din ce in ce mai sofisticate iar ceilalti se orienteaza catre produse mult mai ieftine, din cauza cresterii apetentei pentru creditele de consum", afirma Timis.
Estimariel sale sunt ca produsele low (pret mediu de 1,4 euro/kilogram), care reprezinta acum 70% din piata, se vor duce catre sfarsitul anului catre 75%, reducand astfel din cota produselor scumpe (pret mediu de 2,5 euro/kilogram).
Cris-Tim isi va integra anul acesta ciclul de productie, care va cuprinde toate etapele de la cultivarea pamantului pana la vanzarea preparatelor din carne.
Compania cultiva in acest an 1.000 de hectare de pamant (suprafata va fi dublata anul viitor), va mari capacitatea de stocare a cerealelor de la 1.500 de tone in prezent la 4.500 si va pune in functiune o fabrica de nutreturi.
Cris-Tim a definitivat recent construirea adaposturilor pentru animale, urmand sa le populeze cu 15.000 de porci in acest an, numar ce va fi dublat anul viitor si va pune in functiune, peste trei luni, un abator propriu. "Prin aceste investitii noi vom fi cei care vom creste animalele, le vom transa, le vom ambala, vom produce mezeluri pe care le vom distribui in propiile noastre magazine", afirma Timis.
Compania va face acelasi lucru si la productia de lapte. Cris-Tim detine o ferma de vaci de lapte la Boldesti Scaeni si va pune in functiune fabrica de lapte care va avea o capacitate de 5-6.000 de litri de lapte/zi, urmand sa lanseze in curand lapte pe piata sub brand propriu. Tot de la ferma de la Boldesti, vor fi vandute in acest an 80 de tone de peste, urmand ca acestea sa creasca anul viitor la 200 de tone. "Deocamdata vom vinde pestele fresh dupa care vom face pasul urmator, adica sa vindem produse din peste", afirma Timis.
Cris-Tim este o afacere de familie fondata de Radu Timis.
Principalii competitori ai Cris-Tim sunt Aldis Calarasi, Angst Ro, Tabco Campofrio, Caroli, Principal Construct.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO