Companii

Croitorii de vacanţe: 11 români şi-au făcut un revelion la comandă în Australia cu peste 13.600 € de persoană

Croitorii de vacanţe: 11 români şi-au făcut un revelion la comandă în Australia cu peste 13.600 € de persoană

În afară de Australia şi Noua Zeelandă alte destinaţii exotice sunt Peru sau Ecuador unde o vacanţă de cuplu ajunge să coste chiar şi 22.000 de euro

Autor: Anca Arsene-Barbulescu

16.10.2011, 14:37 815

Pentru 150.000 de euro, un grup de 11 români va petrece vacanţa de revelion într-un circuit conceput special în Australia şi Noua Zeelandă. Tot acolo, deşi circuitul nu este acelaşi, vor merge alţi şase români, pachet pentru care au plătit în total 75.000 de euro, adică mai exact 12.500 de euro de persoană.

"Am început deja din septembrie să vindem pachete pentru Revelion 2012, iar Australia şi Noua Zeelandă sunt printre principalele atracţii", spune Sorin Stoica, directorul executiv al agenţiei de turism "tailor made" Eturia, specializată pe vacanţe personalizate.
Alte destinaţii exotice ar fi şi Peru sau Ecuador, unde o vacanţă de cuplu ajunge să coste 20-22.000 de euro sau Maldive, unde tarifele pot urca şi până la 25.000 de euro de cuplu. Preţul piperat este justificat de zborurile la business class, hotelurile luxoase şi distracţiile suplimentare pentru care au optat grupurile de turişti români, însă pentru turiştii cu posibilităţi materiale mai reduse există şi alternative mai ieftine pentru aceleaşi destinaţii.

Atelierul de vacanţe
Eturia a introdus conceptul de vacanţe personalizate pe piaţa de turism la sfârşitul anului 2007. "Asemenea vacanţe sunt concepute în totalitate după profilul clientului. Turistul poate să-şi facă vacanţa în bugetul stabilit de el, în conformitate cu exigenţele şi dorinţele lui", a precizat executivul.
Practic, personalizarea nu este în mod neapărat echivalentă luxului, deşi de cele mai multe ori preţul nu coboară sub câteva mii de euro.
Vacanţele personalizate vor aduce anul acesta agenţiei Eturia afaceri de 3,7 milioane de euro, în condiţiile în care în primele nouă luni ale anului au fost înregistrate deja încasări de peste două milioane de euro, aproape cât veniturile totale ale companiei în 2010.
"Iar pentru anul viitor mă aştept la o creş­tere de aproximativ 30-40% a businessului", estimează Stoica, ceea ce ar însemna o cifră de afaceri între 4,8 şi 5,2 milioane de euro.
O evoluţie similară ar trebui să aibă şi profiturile, marja brută fiind estimată anul acesta la peste 10% din venituri.

Jamaica la 1.160 de euro de persoană
"Volumele mari de vânzări în destinaţii exotice ne oferă o putere mai mare de negociere pentru tarifele pachetelor turistice şi zborurilor, de unde preţurile bune pentru multe destinaţii extra-europene, cotate în general drept scumpe", spune şeful Eturia. Un sejur de 8 zile în Jamaica costă astfel 1.160 de euro de persoană, în timp ce în Republica Dominicană sau Thailanda preţul porneşte de la 1.290 de euro de persoană.
Pentru circuite însă, care înclud şi diverse tururi şi vizite, tarifele pot fi puţin mai ridicate, dar oricum sub pragul de 2.000 de euro - în India, de pildă, transportul, cazarea pentru 8 zile şi tururile incluse costă 990 de euro de persoană. În China, un circuit de 8 zile costă 1.260 de euro de persoană, 12 zile în Sri Lanka au un tarif de 1.620 de euro de persoană, iar două săptămâni în Singapore şi Bali presupun o cheltuială de cel puţin 1.690 de euro de persoană.
Zambia, Zimbabwe, Rwanda, posibile noi destinaţii
Pachetele predefinite de vacanţă au însemnat anul trecut doar 5% din afacerile Eturia, pondere care va urca anul acesta la 12% şi care ar trebui să ajungă la 20% în 2012. "Divizia Signature responsabilă de vacanţele personalizate va rămâne în continuare esenţa acestui business, în timp ce vacanţele predefinite vin doar în completare, adresându-se unui segment diferit de turişti, cu bugete limitate", a completat Daniela Shah, coproprietar şi director de strategie al Eturia.
În ansamblu, destinaţiile preferate de vacanţă ale clienţilor agenţiei au fost anul acesta Maldive, Thailanda, Peru, Mexic şi Tanzania, clasament din care anul trecut a lipsit Maldive, pe primul loc în preferinţe fiind SUA. Anterior însă, Thailanda a fost pe primul loc în clasamentul destinaţiilor, o vacanţă acolo putând costa şi 1.000 de euro, dar şi 15.000, în funcţie de pretenţiile turiştilor. "Planurile pentru urmă­toarea perioadă vizează extinderea numărului de destinaţii acoperite", spune Sorin Stoica, executivul Eturia, pe listă fiind zone precum Zambia, Zimbabwe, Rwanda şi Uganda.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO