Companii

Cu 120 de tiruri, Transcondor vrea sa transporte de 20 milioane DM

03.04.2001, 00:00 130



Pe o piata de 50 de milioane de marci lunar, compania de transport international Transcondor, cu un parc de 120 de camioane, urmareste anul acesta obtinerea unei cifre de afaceri de 20 de milioane de marci germane, in conditiile in care investitiile vor depasi 3,5 milioane marci.

Piata romaneasca a transportatorilor, estimata la 50 de milioane de marci germane lunar, este una foarte fragmentata.

Potrivit administratorului Transcondor, Ilie Stoichescu, din cele peste 4000 de companii care activeaza in Romania, doar 6 detin peste peste 50 de camioane si inca 20 detin intre 20 si 50 de camioane.

In Romania exista in prezent circa 4000 de autocamioane care respecta normele Euro 2 si Euro 3, destinate in principal activitatii de transport international, si alte 2000 de camioane cu euro 1, destinate in principal activitatii de transport intern.

Transcondor ocupa locul doi in ceea ce priveste transportul cu camere frigorifice (detine 30 de camioane), iar in ceea ce priveste transportul cu camioane cu prelata locul 3 (90 de camioane). Pe total ansamblu transportatori, Transcondor ocupa locul 4.

Primele trei companii dupa numarul de camioane sunt Frigo-Expres Oradea (care detine 210 de camioane cu camere frigorifice), Edy International Spedition care are 140 de camioane si Transcar Sibiu cu 130 de camioane.

"Transcondor a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 3,5 milioane DM in conditiile in care in octombrie aveam 40 de camioane. Dupa achiztionarea in luna noiembrie a 80 de camioane marca Volvo si Mercedes, estimam o crestere a cifrei de afaceri de pana la 18-20 de milioane demarci", a declarat Ilie Stoichescu, administrator la Transondcor.

"Pentru eficientizarea activitatii noastre vom incepe, din vara acestui an o colaborare cu firma suedeza Volvo, care ne va permite monitorizarea completa a tuturor autovehicolelor aflate in dotarea nostra prin intermediul sistemului GPS (cu aproximatie de 10 metri), dar va permite si mentinerea unei legaturi permanente cu echipajul".

Principalele probleme cu care se confrunta transportatorii romani, ridicate si de oficialul Transcondor, sunt cele legate de eliberarea autorizatiilor de transport, precum si cele implicate de efectuarea platilor, in conditiile in care activitatea nu este foarte bine reglementata.

"Spre exemplificare, in Germania sunt autorizate doar 400 de firme care efectueaza transport intern si extern, iar in Ungaria doar 250, numarul lor fiind limitat pe baza reglementarilor legale. In Romania exista in prezent peste 4000 de companii care au autorizatie de transportatori" a precizat Stoichescu.

In ceea ce priveste structura firmelor care efectueaza activitati de transport, 4 detin peste 100 de camioane, 2 detin intre 50-100 de camioane, 20 detin intre 20 si 50 de camioane, 500 detin mai putin de 20 de camioane, iar inca 3500 de firme autorizate sa efectueze activitati de transport si detin 2500 de camioane.

Transcondor a functionat din anul 1996 ca un compartiment in cadrul companiei Terra Sat dedicat exclusiv transporturilor, iar din anul 1998, s-a infiintat societatea pe actiuni Transcondor SA.

In anul 1996, firma Terra Sat Comp infiinta un nou departament dedicat exclusiv transporturilor. Acest departament avea sa devina, in anul 1998, societatea pe actiuni Transcondor. Capitalul societatii este in prezent de 37,5 miliarde de lei.

Pe termen lung compania urmareste largirea parcului de autocamioane la 300 pana la 500 de camioane si infiintarea unei baza de transport ultramoderna, la Arad, care va cuprinde tot ceea ce este necesar: statie de alimentare, service, parcare.

"Principalele destinatii deservite de camioanele Transcondor sunt Germania si Franta, insa am efectuat, si cred ca suntem printre putinii, curse si catre zona de est (Moscova)" a mai precizat administratorul Transcondor.

"Principalele produse transportate reflecta structura exporturilor nationale (textile, lemn, mobila, sticlarie fier). Am avut insa si comenzi neobisnuite mai putin obisnuite, precum a fost importul din Franta a unei cantitati importante de nisip" a conchis administratorul Transcondor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO