Companii

Cu cine se lupta Stepway, primul SUV romanesc

Cu cine se lupta Stepway, primul SUV romanesc
16.06.2009, 00:00 699

Autombile Dacia, principalul constructor de pe piata locala, va intra odata cu lansarea de maine a noului Sandero Stepway intr-unul dintre cele mai noi segmente din piata auto europeana, "inaugurat" in 2002 de Ford prin prezentarea lui Fusion, un model de clasa mica, dar cu o garda la sol mai mare, tipica crossoverelor.

"Sandero Stepway va avea cu siguranta o influenta pozitiva asupra marcii Dacia, datorita pretului scazut in comparatie cu segmentul din care face parte, care automat va atrage noi clienti", a spus Ernest Popovici, presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Un crossover de clasa mica, la fel cum este Sandero Stepway, este o masina destinata traficului urban, care insa se deosebeste de un model de clasa mica (Sandero) prin garda la sol mai ridicata si ornamente exterioare specifice SUV-urile. Aceastadin urma categorie are intotdeauna un sistem de tractiune integrala, ceea ce-i permite sa ruleze pe teren accidentat.
 
Al saselea model
Sandero Stepway este al saselea model lansat pe platforma Logan, dupa Logan sedan, Logan MCV, Pick-up, VAN si Sandero. Al saptelea model va fi Dacia SUV.
Lansarea lui Stepway vine la un an de la prezentarea la Geneva a lui Sandero si dupa prezentarea in vara anului trecut a modelelor Logan in versiunea facelift, si cu aproape un an inaintea prezentarii primului SUV produs la Mioveni.
"Sandero Stepway demonstreaza ca Dacia este un brand dinamic, care cauta sa vina cu noi modele in fiecare an. Stepway va avea cu siguranta un impact asupra volumelor de vanzari ale lui Sandero, in special in Europa de Vest", a subliniat Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia.
In prezent productia modelului Sandero la Mioveni este de 610 de unitati pe zi dintr-un total de 1.200, in timp ce de la 15 iunie totalul productiei uzinei si implicit al modelului Sandero va creste la 1.340 de unitati.
"Momentan nu putem face estimari cu privire la vanzari, dar nu va fi un Sandero Stepway model de volum in gama Dacia", a subliniat Stroe.
 
Vine din Brazilia
Dacia Sandero Stepway este versiunea europeana a lui Renault Sandero Stepway, model lansat la finele anului 2007 pe piata sud-americana, fiind asamblat la uzina din Curitiba din Brazilia. Peste 80% din componentele modelului asamblat sub emblema Dacia sunt comune cu cel din America de Sud.
Renault Sandero Stepway este comercializat in Brazilia si in Argentina, unde pana la inceputul lunii mai au fost comercializate peste 2.700 de unitati, care ridica volumul total al lui Renault Sandero Stepway la 59.000 de unitati intr-un an.
Dacia Sandero Stepway va avea un pret cu 450 de euro mai mare decat modelul Sandero, respectiv 8.200 de euro, potrivit unor surse din cadrul retelei de dealeri, devenind astfel cel mai ieftin crossover comercializat pe piata locala.
Sandero Stepway va fi disponibil cu doua motorizari, una pe benzina de 1,6 litri si 90 CP si una diesel de 1,5 litri dCi si 70 CP.
Pretul de pornire al versiunii cu motor de 1,6 litri 90 CP va fi de 8.200 de euro, cu TVA inclus, pentru versiunea de baza Ambiance, care include ABS dar nu si aer conditionat. Cea mai ieftina versiune cu aer conditionat va fi Laureate, care va avea un pret de 9.800 de euro. Cel mai scump model va fi cel cu motorizarea diesel si echiparea Prestige, care va costa 11.500 de euro, care va include geamuri electrice, aer conditionat, ABS si jante din aliaj.
 
Cel mai ieftin crossover
Spre deosebire de Sandero, Stepway dispune de o garda la sol inaltata, bare de protectie cu ornamente cromate si bare de pavilion longitudinale si dispune in serie de trei culori metalizate, care in cazul modelului Sandero costa in plus 255 de euro.
In segmentul crossoverelor de clasa mica Sandero Stepway va concura cu Ford Fusion, care are un pret de pornire de 10.936 de euro cu TVA pentru motorizarea de 1,25 litri si 75 CP, care dispune de dublu airbag, radio-CD, dar nu si de aer conditionat in echiparea de baza. Ford Fusion reprezinta in jur de 10% din vanzarile anuale ale importatorului Ford pe piata locala.
La nivel european principalii constructori s-au reorientat in ultimii ani dinspre SUV-ul full-size precum Audi Q7 sau BMW X5, catre modele de teren din segmentul compact, proiectate pentru traficul urban, precum BMW X1, Audi Q5, iar in segmentul inferior de pret au aparut Suzuki SX4 si Fiat Sedici.
Kia, constructorul nipon care din a doua parte a anului 2006 a inceput o expansiune puternica in Europa prin intrarea in productie a modelului cee'd la uzina din Slovacia, va lansa pe piata locala luna aceasta modelul Soul, care are un public-tinta similar cu cel al lui Sandero Stepway, dar care datorita productiei in Coreea de Sud si a unei echipari mai complete va avea un pret de pornire de 14.500 de euro. Soul urmeaza acelasi principiu ca Ford Fusion, fiind un model de clasa mica cu o garda la sol mai mare, dar fara a dispune de un sistem de tractiune integrala.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO