Companii

Cu investitii de 5 mil. euro in productie, Portas intra cu lactatele in magazinele Metro

16.05.2007, 16:29 39

Producatorul de lactate Portas, din judetul Botosani, deruleaza un proiect de investitii de 14 milioane de lei (4 mil. euro) in extinderea capacitatii de prelucrare a fabricii, proiect care va fi finalizat la sfarsitul acestui an.
"Proiectul a fost aprobat la sfarsitul anului 2006, iar derularea efectiva a acestuia a inceput in luna martie. Desi valoarea aprobata este de 4 mil. euro, dupa estimarile noastre, volumul total al investitiilor va atinge 5 mil. euro", a declarat Ovidiu Portariuc, directorul general al companiei Portas. Fabrica, situata in comuna Vlasinesti, la aproximativ 30 de kilometri de Botosani, are in prezent o suprafata de 500 de metri patrati si o capacitate de productie de 15.000 de litri de lapte pe zi. In urma acestor investitii, fabrica va putea produce pana la sfarsitul acestui an 80.000 de litri de lapte pe zi, pe o suprafata de 2.000 de metri patrati.
Compania este prezenta pe piata cu brandul Bunna, detinand o cota de piata de 25% in Botosani si Iasi pe segmentul de lactate proaspete (iaurturi, lapte consum, smantana). Portas mai comercializeaza pe piata locala si regionala si cascavaluri si branzeturi. "In urma investitiilor din acest an vom fi nevoiti sa ne gandim si la piata nationala si la crearea de noi branduri", a adaugat Portariuc.
Portas este o afacere de familie detinuta de Ovidiu Portariuc, Gheorghe Portariuc si Carmen Dulgheriu care a fost infiintata in 2004. Familia Portariuc este si proprietara companiei Multiagra, cu activitati in domeniul agricol, detinand in prezent un teren arabil de 1.000 de hectare in comuna Vlasinesti, judetul Botosani. Compania intentioneaza sa creasca aceasta suprafata pana la sfarsitul anului la aproximativ 1.500-1.700 metri patrati.
Portas a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 1,5 mil. de euro si un profit de 20.000 de euro si estimeaza pentru anul acesta obtinerea unei cifre de afaceri de 2,5 mil. euro si a unui profit de 60.000 de euro. "Cresterea cifrei de afaceri a aparut pe fondul diversificarii sortimentului de productie, precum si pe fondul unor motivatii obiective, deoarece piata neagra a lactatelor a inceput sa piarda teren si consumatorul s-a indreptat in mod firesc catre piata organizata", a explicat Portariuc.
O alta motivatie pentru aceasta crestere este faptul ca Portas va incepe in curand sa isi distribuie produsele si prin intermediul lantului de magazine Metro. Piata produselor lactate s-a ridicat anul trecut la circa 800 mil. euro, principalii jucatori fiind Friesland, Danone, LaDorna, Hochland, Albalact si Covalact. Anul acesta, vanzarile de lactate ar putea depasi un miliard de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO