Companii

Cu un al doilea magazin in Franta, Jolidon va trece de 13 mil. euro

14.02.2005, 00:00 74

Compania clujeana Jolidon, producatoare de lenjerie de corp si costume de baie, a anuntat deschiderea celui de-al doilea magazin din Franta, la Lyon, care va deveni operational din 15 februarie.
Jolidon este una dintre putinele fabrici de confectii din Romania care a dezvoltat puternic o marca romaneasca, impunandu-si produsele pe piata occidentala.
In acest moment, firma are trei filiale externe, in Ungaria, Italia si Franta. Prima reprezentanta a companiei a fost deschisa in 2000 la Budapesta, sub numele de Jolidon Hungary Kft. Un an mai tarziu, compania a infiintat, la Milano, Jolidon Italia Sarl, iar in 2003 a luat fiinta Jolidon France Sarl la Paris.
In afara de aceste trei tari, produsele societatii clujene sunt exportate si in Germania, Elvetia, Belgia, Slovenia, Croatia, Polonia, Rusia, SUA, Canada, Japonia, Africa de Sud, Liban sau Israel.
Jolidon Cluj a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 13,3 milioane de euro, in crestere cu aproape 10% fata de anul precedent. Prognoza pentru acest an indica depasirea nivelului atins in 2004 datorita atat cresterii comenzilor interne, cat si extinderii firmei pe pietele externe.
"Dorinta de a impune marca Jolidon la nivel international a determinat o crestere continua a vanzarilor, motiv pentru care si in acest an consideram ca veniturile vor fi superioare celor de anul trecut. Un prim semnal a fost dat de comenzile existente pentru colectiile de primavara-vara, pentru costume de baie si pentru cele de toamna-iarna", au afirmat reprezentantii Jolidon.
Oficialii companiei nu au dorit sa spuna care a fost valoarea investitiilor, dar au precizat ca acestea au vizat modernizarea fabricii din Cluj, achizitionarea unor echipamente si programe informatice de design, precum si deschiderea reprezentantei de la Paris.
Producatorul de lenjerie intima a inregistrat o crestere constanta a vanzarilor, iar dupa ce a achizitionat anul trecut a compania Argos Cluj, Jolidon a devenit cel mai mare producator de lenjerie si costume de baie din Romania.
Compania si-a prezentat luna trecuta noile produse la cadrul Salonului International de Lenjerie de la Paris. Jolidon a prezentat colectia "Joliegirl", destinata in special adolescentelor, realizata dintr-o combinatie de bumbac cu lycra si micromodal in culori pastel, cu mici strasuri, aplicatii de dantela si imprimeuri. La aceeasi manifestare a fost expusa si o colectie Argos.
Jolidon il are ca actionar unic pe Gabriel Cirlig, care a infiintat compania in urma cu 11 ani. In prezent, numarul magazinelor care comercializeaza produsele fabricii clujene la nivel national trece de o mie. In plus, compania a inceput inca din 1998 sa-si dezvolte o retea proprie de magazine al caror numar trece acum de 30. In prezent, in fabrica de la Cluj-Napoca a Jolidon, unde se confectioneaza majoritatea produselor, lucreaza peste 1.250 de angajati.
In industria confectiilor din Romania functioneaza mii de fabrici cu sute de mii de angajati, dar putine din acestea sunt recunoscute pe piata cu marci proprii. Apropierea datei de aderare la Uniunea Europeana, competitia din ce in ce mai mare a altor piete din Est cu mana de lucru mai ieftina (Ucraina, China) vor determina schimbari puternice in acest sector.
transilvania@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO