Companii

Cu un prag de 30.000 de unitati, vanzarile Skoda s-ar putea majora cu 100 mil. euro

Cu un prag de 30.000 de unitati, vanzarile Skoda s-ar putea majora cu 100 mil. euro

Vlad Rusu, directorul de marca pentru Skoda din cadrul Porsche Romania: In 2007 s-au deschis trei noi locatii, in Bistrita, Focsani, Deva, si un nou dealer la Arad. Investitia medie intr-o locatie Skoda este cuprinsa intre 1 si 1,2 milioane de euro.

25.02.2008, 20:36 29

Pretul mediu al unui automobil Skoda comercializat in 2007 a fost de 13.000 de euro, plus TVA, in crestere cu 500 de euro in comparatie cu anul anterior, ceea ce a determinat o cifra de afaceri de aproape 300 de milioane de euro a constructorului ceh pe piata locala.
"Cresterea valorii de achizitie se datoreaza ponderii mai ridicate a modelelor Octavia, dar si modelelor Superb, al caror pret este mai ridicat in comparatie cu restul gamei. In 2008 volumul de vanzari estimat pentru marca Skoda este de 30.000 de unitati", a declarat Vlad Rusu, directorul de marca pentru Skoda din cadrul Porsche Romania, importatorul pe piata locala al companiei.
In conditiile in care vanzarile din acest an sunt estimate la peste 30.000 de unitati, cifra de afaceri s-ar aprecia la aproximativ 400 de milioane de euro, potrivit unor estimari ZF. In comparatie, cifra de afaceri a VW inregistrata in 2007 din comercializarea de autoturisme a fost de peste 466 de milioane de euro, valoare aferenta unui volum de 23.315 unitati si unui pret mediu de 20.000 de euro, care nu include TVA.
In 2007 numarul contractelor de achizitie pentru autovehiculele marca Skoda a ajuns la 24.854 de unitati, iar cel al masinilor livrate catre clienti la 23.197 de unitati. "Estimarile initiale erau de 21.500 de masini. Acestea au fost actualizate pe parcursul anului si datorita majorarii productiei in cea de-a doua jumatate a anului, s-a reusit depasirea targetului initial", a subliniat Rusu.
In luna ianuarie stocul Skoda este de aproximativ 4.000 de unitati, inclusiv cu modele destinate stocului aflate in curs de asamblare, dintre care 2.000 in tara, potrivit oficialilor Porsche Romania.
In prezent reteaua Skoda de pe piata locala numara 30 de dealeri, iar pana in 2010-2012 se va ajunge la 46 de dealeri. Ritmul de dezvoltare va fi adaptat la evolutia pietei auto. Investitia intr-un dealer Skoda este de peste 1 milion de euro, si poate ajunge la 2 milioane daca este amplasat in Bucuresti.
"In 2007 s-au deschis trei noi locatii, in Bistrita, Focsani, Deva, si un nou dealer la Arad. Investitia medie intr-o locatie Skoda este cuprinsa intre 1 si 1,2 milioane de euro, care include showroom si service, echipat inclusiv cu sectie de tinichigerie, fara a lua in calcul pretul terenului. In Bucuresti, nivelul investitiei poate urca si la 2 mil. euro. Politica companiei este de a avea numai dealershipuri complete - showroom, service, depozit pentru piese de schimb", a subliniat Vlad Rusu.
Pe piata locala exista numai trei dealeri care mai comercializeaza si alta marca in afara de Skoda, dintre care doi in Capitala - Porsche Bucuresti Aviatiei, Porsche Bucuresti Vest 1 si Compexit Trading Cluj.
In 2008 se vor deschide aproximativ sapte noi locatii, in orase precum Tg. Jiu, Resita, Zalau, Giurgiu si Tulcea.
Cel mai mare dealer Skoda, din punct de vedere al vanzarilor este Porsche Bucuresti Aviatiei, cu peste 2.700 de automobile comercializate la nivelul anului trecut. Din punct de vedere al dimensiunilor, cel mai mare dealer Skoda din tara este cel din Bacau, cu un showroom pentru opt-noua masini. Acesta a comercializat in 2007 aproximativ 700 de automobile.
Cu 1.963 de autovehicule comercializate in ianuarie, in crestere cu peste 40% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, Skoda a fost in prima luna a anului cea mai bine vanduta marca de import. Cel mai bine vandut model al marcii pe piata locala a fost Octavia II, cu 869 de unitati.
Octavia Tour, modelul care reprezinta prima generatie a lui Octavia, este confirmat in productie pana in 2011. Tarile in care vanzarile acestui model sunt cele mai ridicate sunt Romania si Rusia, Ucraina si India. In Cehia si Slovacia se inregistreaza in prezent o scadere a vanzarilor acestui model.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO