Companii

Cum a trecut IKEA de la vânzări duble faţă de aşteptări la pierderi de milioane de euro

Cum a trecut IKEA de la vânzări duble faţă de...

Autor: Ioana David

13.07.2013, 10:51 10196

Gigantul suedez IKEA, care operează un singur magazin pe piaţa locală în zona comercială Băneasa din nordul Capitalei, a înregistrat anul trecut pierderi de 3,6 mil. euro la o cifră de afaceri de 76 mil. euro, arată datele de la Registrul Comerţului.

Este pentru al doilea an consecutiv când IKEA are pierderi în România după ce în 2011, rezultatul net arată un minus de aproape 5 mil. euro.

„Trecerea de la operarea magazinului IKEA în sistem de franciză la intrarea în IKEA Group (magazinul IKEA a fost preluat de gigantul suedez în 2010 – n.red.) a generat o serie de costuri care ne vor afecta rezultatele financiare în următorii ani, până când ne vom reseta operaţiunile pe modul de lucru al IKEA Group. Un exemplu de astfel de costuri sunt cele generate de procesul de schimbare a sistemelor informatice, un proces lung şi costisitor“, a spus Cornel Oprişan, retail manager al IKEA România. Rezultatele sunt surprinzătoare având în vedere că magazinul de 26.000 mp a livrat profit acţionarilor încă din primul an de activitate, iar compania a rămas profitabilă în intervalul 2007-2010. Mai mult chiar, în 2007, primul an de activitate al IKEA în România, vânzările obţinute au fost duble comparativ cu aşteptările conducerii, tendinţă care s-a menţinut în continuare.

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO