♦ Ponderea vânzărilor la medicamentele fără reţetă în totalul cifrei de afaceri a crescut în 2020 în reţeaua de farmacii Ropharma până la aproape 30%, de la 23% cu un an în urmă ♦ Ropharma numără 149 de farmacii.
Pacienţii care au ajuns în farmaciile Ropharma în 2020 au cumpărat mai multe medicamente fără reţetă, suplimente alimentare sau alte produse precum cosmetice sau dispozitive medicale. Astfel, din informaţiile publicate la bursă, 29,5% din vânzările Ropharma au venit din produse fără reţetă, adică 130 mil. lei. Cea mai mare pondere din cifra de afaceri au adus-o însă medicamentele cu prescripţie – 311 mil. lei.
Numărul total de pacienţi care au trecut pragul reţelei Ropharma în 2020 a fost similar cu cel din anul anterior, la nivelul de 6 milioane de pacienţi.
O posibilă cauză pentru care medicamentele cu prescripţie au scăzut în totalul vânzărilor anul trecut ţine de faptul că pacienţii au ajuns mai greu la medic, în contextul transformării unor spitale în unităţi de suport COVID. Astfel, pentru două luni, doar urgenţele medicale au putut fi preluate de spitale. În plus, în contextul sanitar de anul trecut, pacienţii au fost reticenţi să mai ajungă în spitale din teama de a se infecta. Un alt factor care a influenţat vânzările din farmacii au fost şi informaţiile din spaţiul public privind eficienţa unor produse pentru a creşte imunitatea.