Companii

Cum sa faci bani din comenzile cu sacose personalizate de serie mica refuzate de altii

03.03.2008, 13:36 415

Victor Osorhan avea doar 19 ani in 1997 cand a pornit afacerea de producere de sacose personalizate, prin infiintarea firmei VitualWERK in Bucuresti.
Acum, dupa 11 ani de activitate, trecut prin multe probleme si greutati dupa cum marturiseste, directorul general al firmei se declara multumit de rezultatele obtinute.
"La inceput am ales domeniul productiei publicitare, dar ulterior ne-am specializat in producerea de sacose personalizate. Momentul in care am decis sa restrangem activitatea firmei doar la producerea de sacose a fost doar o decizie comerciala. Acestea erau cel mai bine vandut produs al nostru si am considerat ca astfel ne putem concentra mai bine pe cresterea calitatii si eficientei productiei", declara Osorhan.
Dupa cum marturiseste, nu a avut bani pentru o investitie initiala. Singura experienta pe care o avea a fost o scurta perioada in care a colaborat cu o firma de productie publicitara. "Strangeam bani de mai multe luni pentru a porni un mic atelier de serigrafie destinat productiei publicitare, in acest timp cautam in mod constant clienti si vindeam produsele altor firme", mentioneaza el.
Inceperea propriu-zisa a activitatii de productie a venit inainte de a fi programata. "Reusisem sa iau o comanda buna de sacose de serie mica, ceea ce pentru mine era extraordinar, dar am avut parte de o surpriza neplacuta din partea furnizorilor mei, care mi-au spus ca sunt prea aglomerati si nu le pot produce. Fiind perioada de dinainte de sarbatorile de iarna, toate firmele producatoare erau ocupate. Pur si simplu nu am acceptat rusinea de a-i spune clientului meu ca nu ii pot onora comanda", isi aminteste Osorhan. In numai doua saptamani, directorul VirtualWERK a reusit sa gaseasca un furnizor de sacose albe si a pornit din resurse proprii un atelier de imprimerie.
VirtualWERK a inceput astfel producerea de sacose de serie mica, adica intre 200 si 5.000 de bucati pe comanda, profitand de situatia creata de marile fabrici, care refuza orice comanda mai mica de 10.000 de bucati. "Ulterior ne-am dezvoltat si in prezent oferim clientilor nostri o gama complexa de sacose, pungi, saci, in orice cantitate", afirma Osorhan.
Primii ani au fost cei mai grei pentru Victor Osorhan, deoarece firma avea nevoie de un portofoliu de clienti fideli. Pentru asta directorul a pornit de la zero, "dand telefoane si sunand din usa in usa". Cu timpul, oamenii au inceput sa recomande serviciile firmei sale, astfel incat in prezent VitualWERK detine site-ul Sacose.ro, prin intermediul caruia sunt prezentate produsele firmei. "Avem clienti cu care colaboram de la inceputul activitatii. Pe atunci comandau cate 200 de sacose, acum comenzile lor se apropie de 10.000 de bucati. As putea spune ca am crescut impreuna, dar clientii sunt mai exigenti acum si astfel suntem obligati sa tinem pasul cu piata", spune Osorhan.
Desi afacerea a pornit de la zero, fara o suma fixa ca investitie initiala, directorul spune ca "cifra de afaceri in 2007 a crescut cu aproximativ 30% si estimam o crestere similara si anul acesta." Conform site-ului Ministerului de Finante, firma VirtualWERK a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de 206.506 lei, respectiv 56.700 euro, cu un profit de 15.905 lei, respectiv 4.370 euro. In punctul de lucru din Bucuresti firma are patru angajati, iar directorul a declarat ca nu intentioneaza sa deschida alte filiale in perioada imediat urmatoare. "Cel mai greu mi-a fost sa gasesc oamenii potriviti. In primii ani lipsa de experienta in lucrul cu oamenii si-a spus cuvantul. In prezent am reusit sa formez o echipa de incredere, de care ma declar foarte multumit", a declarat Victor Osorhan.
Ca planuri de viitor, directorul VirtualWERK a declarat ca va investi in dezvoltarea firmei si intr-un nou proiect pe Internet din domeniul "New Media". "Statisticile spun ca doar 5% din oameni reusesc intr-o afacere proprie, deci sa nu te astepti la incurajari de la ceilalti 95%. Tot conform statisticilor, noua din zece afaceri esueaza, deci fii pregatit sa cazi si de noua ori daca e cazul, pentru a reusi a zecea oara", incheie Victor Osorhan.
Adrian Dragota a demarat afacerea de comercializare de pungi si sacose personalizate in 2003, la varsta de 41 de ani, impreuna cu asociatul sau, fara a avea experienta in domeniu. Firma sa, Activ SDA ofera pungi personalizate din diverse materiale, plicuri personalizate din polietilena pentru curierat, transport valori, ambalaje alimentare si non-alimentare, folie stretch si shrink, dar si pungi cu fermoar sau buzunare autoadezive pentru colete.
Firma preia comenzi pe care le trimite in strainatate la furnizori, iar acestia trimit la randul lor produsele in tara, de unde sunt livrate de angajatii Activ SDA catre clienti. "A fost ideea mea si a asociatului meu sa dezvoltam o astfel de afacere si in afara de niste discutii preliminarii in legatura cu posibilii clienti, potentialul pietei, investitii minime, nu am trecut prin niste etape anume in constituirea firmei", a declarat Dragota.
Impreuna cu asociatul sau, Adrian Dragota a decis ca dezvoltarea si potentialul pietei de curierat care solicita produsele comercializate de Activ SDA sunt factori benefici pentru o firma din acest domeniu de activitate, iar "pungile de plastic personalizate sunt un bun mijloc de reclama si sunt folosite tot mai des." Activ SDA are in prezent doua birouri in tara, unul la Cluj si unul in Bucuresti, iar directorul general afirma ca romanii sunt "foarte receptivi" la produsele oferite de firma sa.
Primii clienti au fost contactati direct, prin intermediul unor intalniri in care cei doi asociati si-au prezentat oferta si produsele. "Nu am avut probleme la inceput deoarece oamenii intelegeau ce inseamna o firma mica aflata la inceput", declara Dragota.
In ceea ce priveste furnizorii, asociatul lui Adrian Dragota avea deja o serie de contacte cu care lucrase timp de trei ani si jumatate, dar principalul furnizor "l-a cunoscut la un targ international si de atunci s-au adunat aproape opt ani de parteneriat."
Investitia initiala a fost posibila datorita celorlalte trei firme pe care cei doi le detineau de cativa ani. Majoritatea banilor au fost investiti in tehnica de calcul, mobilier de birou, masini. "Pe masura dezvoltarii afacerii am facut si investitiile necesare", declara Dragota. De la infiintarea firmei in 2003, "cifra de afaceri a crescut de cateva ori, anul 2007 fiind cel mai bun de pana acum." Conform datelor furnizate de site-ul Ministerului de Finante, cifra de afaceri a firmei pe anul 2006 a fost de 16.000 de euro, cu un profit de 683 de euro.
Principalii clienti ai Activ SDA sunt firmele de curierat rapid din Romania: Fan Courier, Cargus, Pegasus, Sprint Curier, Concorde Courier. Cu toate acestea, printre clientii principali ai Activ SDA se numara si Cheque Dejeuner Romania, Transavia, Jidvei, Pan Group, UNITA Wiener Stadtische si Sodexho Romania.
Ca planuri de viitor, directorul si asociatul Activ SDA a declarat ca doreste diversificarea gamei de produse, marirea numarului de clienti si cresterea afacerii exponential de la an la an.
"Este o afacere buna, cu potential. Daca ar trebui sa o iau de la inceput, as face acelasi lucru, desi noi mai avem idei de afaceri, toate trebuie facute la timpul lor", a declarat Dragota.


VitualWERK:

Productia de sacose personalizate
Este necesara crearea unui atelier de serigrafie destinat productiei publicitare
Firma executa comenzi de serie mica, intre 200 si 10.000 de bucati
Printre clienti se afla numeroase agentii de publicitate din tara
Cifra de afaceri in 2006: 56.700 euro, cu o crestere de 30% in 2007
Profitul obtinut a fost de 4.370 euro


Activ SDA:

Comercializarea de pungi personalizate, plicuri personalizate pentru curierat, ambalaje
Firma colaboreaza cu un partener strain care produce si personalizeaza produsele comandate de clientii romani
Cei mai importanti clienti sunt firmele de curierat din Romania
Cifra de afaceri in 2006 a fost de 16.000 de euro
Profitul obtinut: 683 de euro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO