Companii

Dacia atacă cu Lodgy piaţa monovolumelor, un segment de aproape un milion de maşini anual

Dacia atacă cu Lodgy piaţa monovolumelor, un segment de aproape un milion de maşini anual

Dacia atacă cu Lodgy piaţa monovolumelor, un segment de aproape un milion de maşini anual

Autor: Bogdan Alecu

06.01.2012, 00:08 1751

Una din 15 maşini vândute la nivel euro­pean este un mo­no­volum, potrivit statisti­cilor Aso­ciaţiei Constructorilor Euro­peni de Auto­mobile (ACEA), însă niciunul dintre mo­delele de pe piaţă nu vine şi cu un preţ de sub 14.000 de euro şi posibilitatea de a avea şapte lo­curi. Potrivit pre­sei auto interna­ţio­nale, Lodgy va avea un preţ de pornire de aproximativ 10.000 de euro în versiunea de bază şi va ajunge la peste 15.000 de euro în cazul versiunii de top, fiind cu circa 10.000 de euro mai ieftin decât un Renault Scenic, cel mai bine vândut monovolum al constructorului francez. De asemenea, Lodgy va avea şi o versiune utilitară, cunoscută momentan sub numele de cod K68, care va dispune de uşi laterale culisabile şi uşi spate care se vor deschide precum cele de pe Logan MCV.

Pe piaţa locală segmentul mono­vo­lu­melor reprezintă mai puţin de 2% din piaţa auto­turismelor, în timp ce în Europa de Vest cota acestora se apropie de 10%, occiden­talii preferând monovolumele şi break-urile în detrimentul SUV-urilor datorită spaţiului oferit, dar şi consumului mai scăzut de com­bustibil.

Potrivit presei marocane care citează surse din cadrul Renault, anul viitor se vor produce aproximativ 90.000 de unităţi din noul Lodgy, pentru ca ulterior să se ajungă la un vo­lum de 170.000 de unităţi.

Lodgy face parte din gama entry şi în mod evident are în comun o serie de piese cu modelele produse la Mioveni. În consecinţă, există componente fabricate în România, de către Dacia sau de către furnizori externi, care vor fi livrate în Maroc pentru a susţine producţia noului model. Din acest punct de vedere, lansarea lui Lodgy va genera activitate în plus pentru Dacia, care va fabrica şi va expedia anumite componente către uzina din Tanger.

Mai mult, în contextul în care Dacia are câteva sute de furnizori pe piaţa locală pentru care lucrează peste 100.000 de angajaţi, lansarea lui Lodgy va genera şi pentru aceştia o creştere a cifrei de afaceri. În cazul în care maşina s-ar fi asamblat în România, la Mioveni, producţia uzinei ar fi ajuns la aproape 450.000 de unităţi şi la o cifră de afaceri cuprinsă între 4,5 şi 5 mi­liarde de euro.

La uzina din România este aşteptată însă intrarea în producţie a lui Logan 2 anul viitor şi ulterior a două noi motorizări supraalimentate pe benzină în trei cilindri de 0,9 şi 1,2 litri, care vor înlocui pe cele de 1,2 şi 1,6 litri produse în prezent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO