Companii

Dacia creşte în Germania, dar scade în Franţa

Dacia creşte în Germania, dar scade în Franţa
05.01.2012, 00:00 260

Înmatriculările cumulate ale Dacia şi Renault pe piaţa germană au crescut cu peste patru procente în 2011 faţă de anul anterior, la mai bine de 160.000 de autovehicule, potrivit Oficiului de Înmatriculări Auto (KBA), în timp ce în Franţa Dacia a scăzut cu 15% în acelaşi interval, conform statisticilor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).

În Germania cota de piaţă cumulată a Dacia şi Renault a ajuns anul trecut la 5,1%, în timp ce în Franţa numai Dacia a avut o cotă de puţin peste 4%. La nivelul anului trecut piaţa germană a crescut cu aproape 9%, la un nivel de aproape 3,2 milioane de unităţi, cea mai bine vândută marcă fiind Volkswagen, cu o cotă de circa 22%, urmată de BMW Group cu aproape 10%, Mercedes-Benz cu 9% şi Opel cu 8%.

Pe piaţa franceză SUV-ul Duster a reprezentat aproape 52.000 din cele 89.000 de maşini vândute, menţinându-şi poziţia de a zecea cea mai bine vândută maşină pe piaţa franceză, depăşind modele consacrate precum Ford Fiesta VW Golf sau Opel Corsa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO