Companii

Dan Schiopu: Consumul sub asteptari ne-a facut sa introducem mai putine produse

09.02.2006, 20:29 79

Ozone Laboratories ataca piata farmaceutica prin largirea portofoliului de produse generice.

Dan Schiopu conduce operatiunile locale ale grupului britanic Ozone din sectorul farmaceutic. El spune ca date fiind conditiile din piata, Ozone Laboratories si-a largit portofoliul cu inca 30 de produse, numarul acestora fiind insa situat sub tinta initiala a companiei.

"Cresterea consumului sub nivelul estimat initial ne-a determinat sa introducem mai putine produse pe piata decat am preconizat. Consumul de medicamente generice nu a crescut atat de mult pe cat se asteptau jucatorii din piata. A fost o conjunctura specifica anului 2005 determinata de criza din sistemul sanitar", a afirmat Dan Schiopu, directorul general al companiei Ozone Laboratories.

Compania farmeceutica Ozone Laboratories a realizat in 2005 o cifra de afaceri de peste 22,2 milioane de milioane de euro, nivel aproape dublu fata de cel inregistrat anul precedent.

"Mai mult de jumatate din totalul vanzarilor a fost generat de medicamentele care se elibereaza doar pe baza de prescriptie medicala, restul vanzarilor fiind generat de medicamente fara prescriptie (OTC-uri) si suplimente alimentare", a afirmat Dan Schiopu.

Ritmul cel mai rapid de crestere, de peste 330%, l-a inregistrat segmentul suplimentelor alimentare.

"Piata vitaminelor este o piata in crestere. Publicul devine din ce in ce mai constient de beneficiile suplimentelor alimentare si realizeaza ca este mai convenabil sa previna decat sa trateze", a mai spus Schiopu.

Investitiile derulate de companie anul trecut au atins 5,2 milioane de euro, din care peste 3 milioane au mers in dezvoltarea portofoliului de produse si inregistrarea acestora atat pe piata din Romania cat si pe alte piete din Europa Centrala si de Est. Restul de 2 milioane de euro au fost investite in promovarea de produse. Ozone Laboratories exporta produse in Polonia si are parteneriate de "contract manufacturing" cu producatori din Polonia, Bulgaria si Ungaria. Anul acesta compania estimeaza un volum de investitii de 5,8 milioane de euro.

Directorul general Ozone a precizat ca este interesat de pietele farmaceutice straine cu precadere de cele din Croatia, Kazahstan si Rusia si ca din 2006, biroul din Romania va coordona toate activitatile companiei din Rusia, Ucraina, Bulgaria, Ungaria, Polonia, Cehia si Slovacia.

"Romania este una din cele mai importante piete din sud-estul Europei, cu un potential extraordinar, atat din punct de vedere al pozitionarii sale geografice si al dimensiunilor pietei, precum si din perspectiva integrarii sale in piata comuna in 2007. Acesta este unul din motivele care a stat la baza deciziei de a transforma biroul din Romania in birou regional care va administra activitatile companiei din zona", a spus Schiopu.

Ozone Laboratories estimeaza pentru 2006 o dublare a vanzarilor de pe piata romaneasca la 50 de milioane de euro. "In 2005, cele mai vandute produse Ozone au fost in ordine, Paracetamol, Algozone si Enalopril".

Portofoliul Ozone va cuprinde, la sfarsitul anului 2006, in jur de 170 de produse prin dezvoltarea gamelor de antibiotice, cardio si suplimente alimentare. Luna acesta Ozone va lansa pe piata suplimentul alimentar Hipochol, pentru reglarea nivelului colesterolului, ce se va putea elibera fara prescriptie medicala, a precizat Schiopu.

Anul aceasta piata farmaceutica din Romania se estimeaza ca va atinge valoarea de 1,2 miliarde de euro, in crestere cu aproximativ 20% fata de anul trecut.

Piata farmaceutica din 2005 a avut de suferit de pe urma instabilitatii legislative ce s-a manifestat in special in cea de-a doua jumatate a anului, dar a fost influentata si de masurile luate de Ministerul Sanatatii prin care s-au redus marjele maxime pentru distributia si retailul de medicamente.

Intarzierile survenite in platile pe care Ministerul Sanatatii trebuia sa le efectueze fata de companii s-au resimtit la nivelul fluxului de numerar.

Grupul Ozone si-a facut debutul pe piata farmaceutica din Romania in august 2001, iar pana in acest moment a incheiat patru parteneriate locale cu Fabiol Bucuresti, Mark Pharmaceutics Iasi, Bioeel Targu Mures si Santa Brasov.

Anul trecut producatorul local Sicomed a actionat in justitie Ozone Laboratories pentru concurenta neloiala in cazul produselor Anti-Nevralgii, Antinevrin si Dicarb pentru asemanari cu denumirile medicamentelor din portofoliul Sicomed.

Potrivit companiei, producerea celor doua medicamente a fost sistata, urmand ca la finele acestei luni sa fie emisa o decizie a OSIM (Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci). ioana.david@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO