Companii

Danone a vandut iaurturi de peste 125 de milioane de euro

Danone a vandut iaurturi de peste 125 de milioane de euro
16.02.2009, 17:44 250

Danone Romania, cel mai mare producator de iaurturi, cu o cota de piata de peste 60%, a inregistrat anul trecut o crestere de aproximativ 17% a cifrei de afaceri, calculata in euro, fata de rezultatele obtinute in anul precedent.

Vanzarile Danone Romania s-au situat anul trecut intre 125 si 130 de milioane de euro, potrivit estimarilor ZF, care iau in calcul cursurile medii ale monedei euro din ultimii ani.
 "In 2008, Danone Romania a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri in euro de aproximativ 17-18% fata de rezultatele din anul precedent", au declarat reprezentantii companiei. Cele mai mari cresteri ale vanzarilor au fost inregistrate de gama Nutriday si de Activia, Actimel si Danonino.
"Pe segmentul de deserturi cresterea a fost mai mica, de 10-12%, dar in linie cu asteptarile noastre, in conditiile in care competitia din aceasta piata a crescut in cursul anului trecut prin intrarea unor noi jucatori", au explicat reprezentantii Danone Romania.
 Pentru anul acesta, oficialii Danone estimeaza incetinirea ritmului de crestere a cifrei de afaceri in euro intre 14 si 18% comparativ cu rezultatele obtinute in 2008, pe fondul reducerii ritmului de crestere la nivelul intregii industrii a lactatelor.
"Incepand cu ultimul trimestru al anului trecut, ritmul de crestere al pietei lactatelor aproape s-a injumatatit. Daca in mod normal, piata locala a lactatelor inregistra un avans lunar intre 16 si 20%, in ultimele trei luni ale anului 2008, ritmul de crestere a fost intre 10 si 12%", au adaugat reprezentantii Danone.
Danone Romania a planificat pentru anul acesta derularea unor investitii de patru milioane de euro in segmentele de productie si distributie, majoritatea acestei sume urmand a fi directionata catre achizitia de noi utilaje de productie.
 "Vrem sa realizam in continuare noi extinderi de brand in cursul acestui an, dar luam in calcul si posibilitatea lansarii unei noi marci spre finalul anului", au declarat reprezentantii filialei locale a producatorului de lactate francez.
Compania Danone Romania este prezenta pe rafturile magazinelor cu zece branduri (Activia, Danonino, Actimel, Nutriday, Frutmania, Cremoso, Danette, Casa Buna, Danone si Danfruit) si peste 80 de referinte de produs.
Bugetul de promovare al Danone Romania va creste in acest an cu pana la 20% fata de suma alocata in 2008, dupa ce anul trecut, filiala locala Danone si-a redus la jumatate investitiile rate-card in publicitate fata de 2007, de la 129,5 mil. euro la 67,1 mil. euro, potrivit companiei de monitorizare a publicitatii Alfa Cont.
 "Deoarece piata este in scadere, bugetul de promovare al companiei va creste anul acesta cu 15-20%. Principalele trei segmente pe care le vom promova vor fi cel de sanatate activa, cu brandurile Actimel, Activia si Danonino, gama traditionala de iaurt, sana si smantana, si gama de deserturi", afirma reprezentantii Danone Romania.
 Danone Romania este filiala locala a grupului francez Danone, care a finalizat anul 2008 cu o crestere a vanzarilor de 19%, la 15,2 miliarde de euro si un profit net de 1,3 miliarde de euro, cu un plus de 11% fata de rezultatul obtinut in 2007. Pe plan local, principalii competitori ai Danone, intr-o piata de 1,3 mld. euro, sunt producatorii Friesland, Hochland, Albalact, LaDorna (achizitionata anul trecut de grupul francez Lactalis) si Covalact, dar si filialele Tnuva si Muller intrate pe piata locala in ultimii doi ani.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO