Companii

Davino: Suntem prezenţi în peste 800 de restaurante şi baruri. Nu vrem să intrăm şi în retail, s-ar dilua brandul

Davino: Suntem prezenţi în peste 800 de restaurante şi...

Autor: Cristina Roşca

17.11.2016, 21:00 53

Producătorul de vinuri premium Davino, controlat de doi antreprenori locali, va termina anul cu un avans al vânzărilor de circa 25%, cel mai mare din ultimii ani. Astfel, cifra de afaceri va merge spre 4,4 mil. euro, faţă de 3,5 mil. euro în 2015, potrivit calculelor ZF pe baza datelor oferite de companie.

„În primele şapte luni din acest an am avut o creştere a businessului de 35-40%, cel mai mare plus al nostru de până acum. Totuşi, ritmul de creş­tere a încetinit după luna iunie, astfel că esti­măm că vom ter­mina anul cu un plus de 25%“, explică Dan Ba­la­ban, antreprenorul care de­ţine businessul Davino împreună cu oeno­lo­gul Bogdan Costăchescu.

Compania este controlată de trei entităţi ju­ridice, astfel că cifra de afaceri totală reprezintă suma businessului celor trei.

Balaban adaugă că an de an businessul com­paniei a reuşit să avanseze, indiferent de con­textul economic, însă avansul a fost de regulă de 5% până la 15%. Anul acesta, pe fondul unor măsuri interne, dar şi pe fondul unei evoluţii pozitive a consumului şi a economiei, creşterea va ajunge la 25%.

„Simţim că şi piaţa totală a vinului creşte. În contextul în care exportul reprezintă doar 4% din producţia internă, putem spune că avem o piaţă internă puternică, dar concu­ren­ţială.“ Consumul de vin creşte an de an, inte­re­sul românilor pentru licoarea lui Bacchus fiind tot mai evident. Piaţa locală este tra­di­ţio­nal o piaţă băutoare de bere, consumul fiind de circa 80 de litri per capita per an, Ro­mânia fiind în prima parte a clasa­mentului euro­pean la acest indicator. Totuşi, consumul de bere a avut o perioadă de scădere în pe­ri­oada 2013-2014, perioadă când vinul a câş­tigat teren. A revenit pe creştere însă în 2015, potrivit celor mai recente date.

„Văd o maturizare a consumatorului de vin. El trece de la doar a cocheta cu vinul la un grad de interes mai mare. Tot mai mulţi oameni vor să înveţe şi trec din zona entry level spre medium şi premium.“

De altfel, şi piaţa locală de vin urmează con­sumatorul, în ultimii ani tot mai mulţi pro­du­cători locali lansând şi branduri premium. Mai mult, tot în ultima perioadă au apărut şi crame de dimensiuni mici şi medii care se po­ziţionează strict pe acest segment. „Seg­men­tul premium are momentan o pondere mică în totalul pieţei de vin. Vorbim de câteva sute de mii de sticle de vin la o producţie totală de­sute de milioane de litri“, explică Dan Ba­laban.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO