Companii

Delaco isi curata portofoliul: renunta la marcile neprofitabile

19.10.2009, 23:10 111

Compania brasoveana Delaco, importatorul si distribuitorulproduselor lactate Zott si Delaco, intentioneaza sa renunte laprodusele neprofitabile si sa majoreze preturile la o parte dinproduse pe fondul scumpirii materiei prime.

"In ultimul an preturile produselor lactate, in specialbranzeturi, unt si lapte praf, au scazut foarte mult, multifermieri hotarand sa-si reduca efectivele sau chiar sa opreascaproductia de lapte. Efectul se resimte in aceasta toamna, candcererea de produse lactate a crescut si nu este suficienta materieprima. In consecinta pretul laptelui creste de la o luna la alta",declara Tudor Comaniciu, actionarul si directorul general alDelaco. El sustine ca daca in primavara se importa lapte cu 0,16euro/litru, in momentul de fata pretul s-a dublat, la 0,32euro/litru, cu tendinta de crestere catre 0,34 euro/litru, iaraceasta dublare a pretului materiei prime se va vedea in lunileurmatoare in pretul produselor lactate care inglobeaza in cost maimult de 50% lapte-materie prima.

Branzeturi mai scumpe cu 15%

Preturile sunt influentate insa si de evolutia cursului valutarsi de lipsa de lichiditati din intreaga industrie, de aceeaComaniciu spune ca majoritatea producatorilor din segmentullactatelor vor opera majorari de preturi in urmatoarele luni.

"Vom actiona in doua etape. In primul rand, vom opri de lacomercializare toate produsele care nu sunt profitabile, iar inetapa a doua vom majora preturile cu intre 5 si 15% la catevatipuri de branzeturi in functie de conditiile concrete de piata", aafirmat Comaniciu.

Distribuitorul sustine ca a continuat sa investeasca anul acestain consolidarea brandului Delaco, alocandu-i un buget cu 30% maimare decat in 2008, investitii care au contribuit la majorareacifrei de afaceri a companiei din acest an. Anul trecut companiabrasoveana a alocat doua milioane de euro pentru promovare.

Afaceri in crestere cu 17%

"Din punctul de vedere al cresterii afacerilor companiei, anulacesta inregistram un plus de 17% si suntem convinsi ca in a douaparte a anului vom mai recupera ceva fata de target", a spusdirectorul general al companiei.

Reprezentantii Delaco estimau la inceputul anului ca vorfinaliza 2009 cu un avans de 40% al cifrei de afaceri fata derezultatele obtinute in anul precedent, la aproape 260 de milioanede lei (peste 60 de milioane de euro) pe fondul lansarii mai multorproduse.

Compania brasoveana a finalizat anul trecut cu o cifra deafaceri de 185 de milioane de lei (50 mil. euro), in crestere cu55% fata de rezultatele obtinute in 2007. In aceeasi perioadaprofitul companiei s-a dublat, la aproximativ 6 milioane de lei(1,6 mil. euro), rezultatele fiind inregistrate pe fondul dublariivanzarilor de cascaval, cel mai variat segment de produse alcompaniei. Delaco este o afacere de familie infiintata in 1996, dincare Tudor Comaniciu detine 57%, in timp ce fratele sau DragosComaniciu are 28% din titluri, iar Victor Vartolomei 15%, acestafiind directorul economic al companiei. Distribuitor unic inRomania pentru marcile Zott, Bergader, Joya, compania brasoveanaasigura in acelasi timp atat distributia, cat si logistica pentrufiliala producatorului de mezeluri Reinert.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO