Companii

Deloitte vrea sa creasca atat cat sa nu-i scada profitabilitatea

23.06.2004, 00:00 24



Deloitte Romania, filiala unuia din cele patru mari grupuri internationale de servicii profesionale, nu este preocupata de locul ocupat in clasamentul pietei locale atat timp cat afacerile cresc rapid.



"Inca suntem ultimii dintre cei patru, insa acest clasament nu este un motiv de stres pentru noi, avand in vedere ca este mai usor sa progresezi atunci cand esti mai mic", spune Paul-Andre Michaud, managing partner la Deloitte.



Obiectivul managementului firmei este ca in decurs de trei ani sa ajunga sa rivalizeze direct cu liderii pietei ca numar de angajati si de clienti.



"Urmarim sa ne extindem cu o viteza care sa ne permita mentinerea rentabilitatii. Este mai greu sa fii si mare si profitabil", spune Michaud.



In 2003, firma a progresat cel mai bine pe segmentele de taxe si audit, care reprezinta, de altfel, produsele de baza.



Din acest punct de vedere, Deloitte se bazeaza pe faptul ca un client poate sesiza imediat calitatea serviciilor de consultanta fiscala, de exemplu, in masura in care isi recupereaza prompt TVA, spre deosebire de alte categorii de servicii.



Portofoliul de clienti al Deloitte este cat se poate de diversificat, spune Michaud, de la institutii financiare (HVB, Banca Nationala a Greciei, Banca Tiriac) la telecomunicatii (Alcatel), servicii si industrie grea (LaFarge, Petromidia).



Majoritatea sunt multinationale - "companii care pot plati serviciile noastre, dat fiind ca pretul este comparabil cu cel de afara. Firmele romanesti nu sunt obisnuite sa plateasca onorarii atat de ridicate".



Deloitte nu obisnuieste sa lucreze pentru societati de stat, fiind orientata cu precadere spre sectorul privat.



Cresterea pietei serviciilor profesionale nu a depasit anul trecut 8-10% in termeni reali, insumand circa 45-50 milioane de euro apreciaza Paul-Andre Michaud. In 2004, piata ar putea urca la 60 milioane de euro.



"In urmatorii ani, daca vor dori sa progreseze, companiile locale mari va trebui sa lucreze cu unul dintre cei patru mari. Cu cat se dezvolta economia cu atat taxarea devine mai complexa, este nevoie de sisteme performante de management al informatiilor, al serviciilor pentru clientela, de situatii financiare solide si transparente", considera seful Deloitte Romania.



El anticipeaza ca firmele romanesti vor ajunge sa caute, in sfarsit, modalitati noi de finantare, pe piata de capital, iar pentru aceasta vor avea nevoie de situatii financiare auditate conform standardelor internationale.



Spre deosebire de celelalte trei mari companii de consultanta de pe piata romaneasca, Deloitte nu are o casa de avocatura afiliata si nici nu intentioneaza sa-si infiinteze una.



"Nu este vocatia noastra, sunt altii specializati pe piata. Noi oferim consultanta juridica in domeniul taxelor, dar nu mai mult. Ne-ar costa prea mult sa construim o casa de avocatura, plus ca am risca prea usor un conflict de interese", afirma Michaud.



El mai spune ca la nivelul Europei Centrale si de Est, biroul din Romania al Deloitte este privit ca avand o participare din ce in ce mai considerabila la cresterea afacerilor, situandu-se insa in urma celor din Cehia, Ungaria, Polonia si Slovacia.
razvan.voican@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO