Companii

DHL isi mentine ritmul de crestere de 30%

30.10.2007, 16:11 28

Compania de curierat DHL, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala de curierat international, a inregistrat in primele trei trimestre ale acestui an o crestere de aproximativ 30% a afacerilor comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, crestere impulsionata si de trendul ascendent al curieratului intern.
"Avand in vedere ritmul pietei, ne asteptam in continuare la o crestere a ponderii curieratului intern in cifra totala de afaceri in urmatorii ani", a spus Bogdan Obretin, director comercial al DHL International Romania. Potrivit unor declaratii anterioare ale reprezentantilor companiei, curieratul intern contribuie cu circa 10% la afacerile companiei, anul trecut aceste servicii avand cea mai mare dinamica de crestere, de circa 60%.
Principala activitate a companiei ramane insa curieratul international, care asigura cea mai mare parte din afacerile de pe piata locala.
"Curieratul international in sistem express a inregistrat o crestere de peste 25% fata de perioada similara a anului trecut, principalele destinatii pentru acest segment fiind tarile din Uniunea Europeana", precizeaza Obretin.
Potrivit reprezentantilor DHL, compania si-a marit in acest an cu 6% aria de acoperire europeana pentru expedierile cu livrare pana in ora 12.00, ajungand la o acoperire de 80% a locatiilor de business. Pe segmentul de curierat international DHL concureaza cu TNT si UPS, in timp ce pe curierat intern pincipalii competitori sunt Fan Courier, Cargus, Curiero sau TCE Logistica.
Serviciile de curierat intern si international i-au adus in 2006 companiei DHL venituri de 21,5 milioane de euro pe piata locala. Daca ritmul de crestere de 30% se va mentine pana la sfarsitul anului, compania va ajunge la afaceri de circa 28 de milioane de euro, potrivit estimarilor ZF.
DHL si-a bugetat pentru urmatoarea perioada investitii de trei milioane de euro in Romania in dezvoltarea flotei si a retelei nationale, precum si in extinderea companiei pe piata locala. La afacerile DHL de pe piata locala o contributie importanta o are zona de vest a tarii, ca urmare a investitiilor straine si a ritmului de dezvoltare superior altor regiuni.
"Ponderea ariei de vest in totalul cifrei de afaceri este de circa 15%, aceasta zona inregistrand in prima parte a acestui an o crestere de peste 40% fata de perioada similara a anului trecut, atat pe segmentul expedierilor interne, cat si pe cel al expedierilor internationale in sistem expres", a mai spus Obretin.
Majoritatea clientilor DHL provin din zona de business, in principal din sectorul bancar, industria auto, dar si cea textila sau a bunurilor de larg consum. DHL este detinuta de Deutsche Post World Net si activeaza in doua sectoare - logistica si curierat expres.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO