Companii

Din “Bonanza”, Romania devine un mediu “foarte dificil”

24.11.2009, 23:12 20

In trei ani Romania a pierdut statutul privilegiat de El Doradopentru retail si a devenit un mediu "foarte dificil" pentru MetroCash & Carry, cel mai mare jucator din comertul local, cuvanzari anuale de 1,6 mld. euro.

"Este un climat economic foarte dificil in Romania in acestmoment, sectorul alimentar cat si cel nealimentar sunt in scadere.Deprecierea leului fata de euro si problemele din sectorul bancarsi din real estate se resimt in comert si le resimtim si noi. Nupot face previziuni pentru 2010 pentru ca nu avem vizibilitate pepiata romaneasca", a declarat ieri la Düsseldorf, Germania, pentruZF Frans Müller, CEO-ul Metro Cash & Carry International.

Ieri, la conferinta de relansare a brandurilor proprii ale MetroCash & Carry din Düsseldorf, aprecierile despre Romania au fostdin nou la extreme, dar de aceasta data in sensul negativ: CEO-ulcompaniei a vorbit despre un mediu economic foarte dificil si delipsa predictibilitatii pe piata locala. Pe un ton mai optimist,Müller a caracterizat alte piete din sud-estul Europei, printrecare Turcia si Ucraina, folosind termeni precum "mediu provocator"sau "nu chiar bun".

In 2007, cand reprezentantii Metro Cash & Carry vedeau inRomania o Bonanza pentru toate companiile, piata locala era infruntea plutonului tarilor care aduceau cresteri importante inbusiness-ul Metro Cash & Carry.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO