Ioana Borza, 33 de ani, coordonează activităţile de marketingale celui mai mare producător român de cosmetice Farmec, având oechipă de şapte oameni în subordine şi un buget anual de 1,5milioane de euro.
Face parte din echipa Farmec din 2001, prima slujbă fiind cafuncţionar în cadrul biroului de cercetare. A fost apoi farmacistşi ulterior a fost transferată la departamentul de marketing, pecare îl coordonează din 2006. Mărturiseşte că a ajuns la Farmec dinpasiune pentru industria cosmetică şi pentru frumuseţea feminină."Mi se pare un lucru extraordinar să fii «creator de frumuseţe» şiprin munca ta să poţi face viaţa celor din jur mai plăcută." Peparcurs şi-a dat seama că vrea să facă o carieră în marketing, aşacă teza de doctorat a fost în domeniul marketingului pentru produsecosmetice româneşti.Are în subordine una dintre cele mai dinamice echipe dincompanie şi administrează un buget de 1,5 milioane de euro. Anultrecut, compania a avut o cifră de afaceri de aproape 23 demilioane de euro, în creştere cu 10% faţă de 2009, în condiţiile încare "la începutul anului vizam o creştere moderată, de circa 5%,din pricina contextului economic dificil".Ioana Borza spune că mărcile companiei "s-au menţinut în topulpreferinţelor consumatorilor, înregistrând cote de piaţă care nesituează înaintea multor companii internaţionale". De pildă, însegmentul de îngrijire a feţei, Farmec este lider cantitativ în2010, ca producător, cu o cotă de piaţă de peste 26%, conformdatelor companiei de cercetare Nielsen. Ea spune că aceste rezulatese datorează în mare măsură lansărilor susţinute de investiţii înmarketing şi de o prezenţă mai vizibilă în principalele canale dedistribuţie.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels