Companii

Directorul de resurse umane de la Dacia: Avem nevoie de studenti

07.12.2005, 19:58 27

Cresterea peste asteptari a vanzarilor Logan a determinat producatorul local Dacia sa anunte o campanie masiva de recrutare, punand accentul pe tinerii absolventi.

"Rezultatele pe care le-a avut Logan ne arata ca este nevoie de personal suplimentar. In acest sens am lansat o ampla campanie de recrutare", a explicat Alain Duval, directorul de resurse umane al constructorului de Automobile Dacia.

Dacia, cel mai mare producator de automobile autohton, intentioneaza ca in urmatorii trei ani sa angajeze 1.500 de persoane dintre care aproximativ 500 vor fi proaspat absolventi de facultate.

Programe similare au anuntat in ultima perioada si alti investitori prezenti pe piata locala, precum grupul german Continental, care desfasoara un parteneriat cu Universitatea Politehnica din Sibiu.

"Pentru o intreprindere ca Dacia este necesar sa colaboreze cu cele mai importante universitati din tara", crede Duval.

Programul derulat de Dacia cuprinde seminarii in cadrul carora managerii companiei isi vor prezenta sectoarele lor de activitate. Pe langa seminarii, Dacia mizeaza in atragerea de studenti si prin concursuri.

In prezent angajatii cu studii superioare reprezinta circa 15-20% din totalul salariatilor de la Automobile Dacia. In plus 34% dintre angajati sunt femei, potrivit datelor companiei.

"Anul viitor vom investi intre 1 si 2 milioane de euro pentru pregatirea personalului. Cred ca orice companie care nu va investi masiv in trainingul angajatilor va avea in viitor o situatie mult mai dificila", a mai spus Duval, care a fost responsabil de reorganizarea completa a departamentului de resurse umane al producatorului auto dupa preluarea Dacia de catre grupul francez Reanult.

Conform rapoartelor financiare ale grupului Renault, in iunie 2005 Automobile Dacia avea 12.500 de angajati, fata de 13.591 de unitati in aceeasi perioada a anului trecut. "70% din salariatii dipsonibilizati au fost reangajati la Dacia", a mai spus Duval.

In prealabil, adauga el, s-a revenit si asupra deciziei de reducerere a numarului de personal la 10.000 de angajati.

Dupa ce in toamna anului 1999 Renault a cumparat pachetul majoritar la Automobile Dacia, aproximativ 15.000 de persoane au parasit intreprinderea, spune Duval.

El spune ca din punct de vedere strategic, Automobile Dacia incearca sa se plaseze la acelasi nivel cu piata de munca din Romania. "Unul dintre avantajele Romaniei este cel al salariilor mai mici decat in Europa Occidentala. Trebuie sa mentinem acest avantaj. Armonizarea salariilor se va face firesc, pentru ca este ceruta de piata", a declarat Duval.

Investitiile pe care grupul francez le-a derulat in Romania sunt de aproximativ 650 de milioane de euro, potrivit oficialilor. "Planurie noastre nu se opresc aici", a explicat Liviu Ion, director de comunicare al Dacia.

Investitiile pe care producatorul auto Renault le are in vedere pentru anul viitor se ridica la aproximativ 150 de milioane de euro, potrivit lui Ion.

In vara acestui an Renault a anuntat o alta investitie de 215 milioane de euro la Pitesti intr-o fabrica de cutii de viteze, care va genera alte 600 de noi locuri de munca. Se mizeaza ca pana la sfarsitul anului 2008 acesta sa livreze 450.000 de unitati.

Dacia estimeaza pentru acest an o productie de aproximativ 200.000 de autovehicule, ceea ce va permite producatorului local sa realizeze profit pentru prima data de la venirea Renault ca actionar.

In plus, compania va trece de pragul de un miliard de euro cifra de afecri fata de aproape 600 de milioane de euro anul precedent.

ioana.david@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO