Companii

Distribuitorul de carne Mercado Alba-Iulia mizeaza pe vanzari de 55 mil. euro

03.07.2007, 19:02 996

Distribuitorul de produse din carne Mercado din Alba-Iulia, detinut de omul de afaceri Dorin Mateiu, actionarul principal al producatorului de mezeluri Elit Cugir, se va orienta incepand de anul viitor spre distributia de produse bio pentru a putea demara activitati de export.
"Produsele bio reprezinta una dintre oportunitatile de export", a declarat Voicu Vuscan, directorul executiv al Mercado. El a adaugat ca si produsele traditionale ar putea gasi piata de desfacere la export si ca tarile vizate sunt cele vest-europene.
Decizia vine pe fondul unor estimari de crestere mai reduse pe piata locala, ca urmare a reorientarii producatorilor locali de preparate din carne catre realizarea propriilor importuri din spatiul UE. "Deoarece multi dintre clientii nostri au facut investitii, dupa integrarea Romaniei in UE si dupa eliminarea taxelor vamale, au inceput sa importe singuri materia prima. De asemenea, multe dintre firmele din Europa si-au deschis filiale in Romania si ne este greu sa concuram de la egal la egal cu societatile europene din piata".
Dupa cresteri de peste 30% ale afacerilor in ultimii doi ani, Mercado estimeaza in acest an o crestere de cel mult 10% a cifrei de afaceri. "Speram sa ne mentinem la aceleasi rezultate inregistrate anul trecut sau sa obtinem maxim o crestere de 10%". Mercado a finalizat anul 2006 cu o cifra de afaceri de 51 mil. euro, in crestere cu 57% fata de 2005 si un profit net de 2,3 mil. euro.
Mercado este una dintre cele zece companii din Alba-Iulia care a primit autorizatia necesara pentru a realiza export intracomunitar. Compania a primit certificarea de export pentru depozitul frigorific, cu o capacitate de stocare de 2.000 de tone, detinut in Alba-Iulia.
Anul acesta compania are un program de investitii care vizeaza finalizarea unui nou abator, precum si segmentul de ferme. "Vom investi 7 mil. euro in constructia acestui abator si a unei ferme de taurasi pe care speram sa le finalizam pana la sfarsitul acestui an", a spus Vuscan. Desi pana in 2006, materia prima distribuita pe plan local de Mercado era importata din Brazilia (carne de vita), Canada si America (carne de porc), dupa integrarea in UE, aceasta este adusa numai din tarile care fac parte din Uniunea Europeana.
"Am importat si anul trecut din Europa, dar in momentul de fata importam numai din UE si mergem numai pe marfa proaspata pentru ca este mai buna din punct de vedere calitativ decat marfa congelata. Anul trecut nu aveam posibilitatea sa folosim marfa refrigerata din cauza taxelor vamale, care erau de 20%, in timp ce la marfa congelata erau zero", a explicat el.
Aproximativ 20% din materia prima comercializata pe plan local este achizitionata de Elit Cugir, restul de 80% fiind destinata producatorilor mici si mijlocii, dar si pentru o parte dintre marii producatori locali. Printre companiile carora Mercado le asigura materia prima se numara Rowa Dany din Sinaia sau C+C din Resita. Potrivit lui Vuscan, una dintre tendintele principale ale pietei de preparate din carne este in prezent cresterea procentului de carne refrigerata folosita in productia de preparate din carne.
Integrarea in UE a afectat astfel si competitia pe piata companiilor locale de distributie a materiei prime pentru producatorii de preparate din carne. "Anul trecut eram in competitie cu foarte multe firme care aduceau carne din Canada, America si Brazilia, dar pe care anul acesta nu le mai simtim deloc pe piata", a spus el.
Principalii concurenti pe piata locala sunt distribuitorii de materie prima Carmistin, companie detinuta de producatorul Ana & Cornel, din Prahova, Distral Cluj, Romfleisch Tarnaveni si compania americana Smithfield (pe distributia de marfa refrigerata).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO