Companii

Doi IT-işti de 31 de ani fac 1 milion de euro din vânzarea online de jucării

Doi IT-işti de 31 de ani fac 1 milion de euro din vânzarea online de jucării

Piaţa de jucării din România ar putea să aibă o creştere anuală de 14% până în 2015

Autor: Mirabela Tiron

18.05.2012, 00:06 12856

Programatorul George Şerban şi inginerul Gabriel Ioan Rusu, ambii de 31 de ani, au pus bazele unui business de un milion de euro din vânzarea online de jucării prin magazinul BestKids.ro.

"Atât colegul meu, cât şi eu am lucrat înainte pentru o companie din Statele Unite care oferea o platformă de comerţ electronic clienţilor din SUA. După mai bine de 2 ani am hotărât să începem împreună un business similar pe piaţa din România, având la acel moment suficientă experienţă în acest domeniu şi mult entuziasm", îşi aduce aminte George Şerban, unul dintre cei doi acţionari.

Cei doi au ales domeniul jucăriilor şi al produselor pentru copii, întrucât li s-a părut că prezenta cele mai puţine riscuri legate de uzura morală sau de termenul de garanţie.

O investiţie inţială de 2.000 de dolari

Investiţia iniţială a constat în achiziţionarea platformei de comerţ electronic, pe care au plătit 2.000 de dolari, potrivit lui George Şerban, în realizarea stocului iniţial, pe care antreprenorii l-au făcut "după ochi, fără niciun fel de experienţă pe segmentul jucăriilor sau al produselor pentru copii".

Antreprenorul din Cluj-Napoca menţionează că ulterior acest stoc s-a dovedit a fi "departe" de ceea ce cerea piaţa.

"Am mai investit într-un certificat de securitate, server, calculatoare şi alte lucruri necesare pentru care am plătit între 2.000 de euro şi 3.000 de euro. Pe lângă acestea s-a adăugat munca noastră ca programatori, timp de 6 luni până la lansarea care a avut loc pe 1 iunie 2007", îşi aduce aminte George Şerban.

Magazinul online BestKids.ro comercializează jocuri şi jucării pentru copii, suzete, cărucioare, balansoare, accesorii pentru bebeluşi, produse de igienă şi sănătate pentru copii. Cei doi antreprenori lucrează cu producătorii de articole pentru copii din ţară, dar şi cu unele firme din străinătate. Clienţii magazinului online sunt persoane fizice, în special femei care au copii.

O piaţă ce merge înspre 100 mil. euro

Un studiu al Euromonitor arată că piaţa de jucării din România ar putea să aibă o creştere anuală de 14% până în 2015, ceea ce ar însemna că valoarea pieţei ar ajunge la 100 de milioane de euro. Principalii retaileri de pe piaţa românească de jucării şi jocuri sunt Diverta, Noriel şi Smart Toys.

Anul trecut magazinul online, înregistrat pe firma eVision Srl din Cluj-Napoca, a obţinut o cifră de afaceri de circa 4,2 milioane de lei (circa un milion de euro) şi un profit brut de 307.454 de lei (71.000 de euro).

"Cele mai importante etape de dezvoltare ale businessului au constat în mutarea biroului şi depozitului dintr-un apartament din Cluj într-un depozit modern dintr-un centru în care îşi au sediile companiile private", spune George Şerban.

Pentru anul acesta, antreprenorii se aşteapă la o creştere a cifrei de afaceri cu 40% ca urmare a diversificării produselor. Cei doi români au lansat în acest an un alt site de jucării, sub numele de Dinoland.ro şi au diversificat serviciile pe piaţă prin distribuţia jucăriilor unui producător local, al cărui nume nu l-au făcut public.

Piaţa de cumpărături online va atinge valoarea de un miliard de euro în următorii ani, principalele motoare de creştere fiind segmentele dedicate femeilor şi site-urile ce oferă cupoane de reduceri, potrivit datelor din piaţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO