Companii

Dragos Popescu, Concept Hotels: Sacrificiile si riscurile financiare asumate sunt regula jocului care a fost acceptata de la inceput

Dragos Popescu, Concept Hotels: Sacrificiile si riscurile financiare asumate sunt regula jocului care a fost acceptata de la inceput

Dragos Popescu, asociat al Concept Hotels: Temerile mele ca antreprenor sunt legate de forta de munca, concurenta externa care vizeaza piata locala, evolutia rapida a domeniului in care activam, ceea ce presupune si o dezvoltare a companiei si asumarea unor eforturi investitionale pentru sediu, mijloace logistice, marketing.

12.05.2008, 17:49 324

"Pornind de la zero au fost si vor fi si sacrificii si riscuri financiare, dar aceasta este regula jocului ce a fost acceptata de la inceput. Trebuie sa iti asumi responsabilitati, in primul rand fata de angajatii tai si sa ai mult curaj", spune Dragos Popescu, asociatul Concept Hotels, companie infiintata in 2001 cu o investitie initiala de 20.000 de euro si are ca principal obiect de activitate furnizarea de solutii profesionale si consultanta pentru dotarea hotelurilor, restaurantelor si centrelor de afaceri.
Dragos Popescu adauga ca sacrificiile pe care ti le asumi in postura de om de afaceri tin in primul rand de lipsa timpului liber si munca ce, uneori, ajunge si la 12 ore pe zi sau sfarsiturile de saptamana petrecute la birou sau in calatorii de afaceri.
Insa satisfactiile propriei munci sunt pe masura si se cuantifica in cifra de afaceri a companiei care a crescut constant, anul trecut ajungand la valoarea de 1,2 mil. de euro, cu 34% mai mult fata de 2006.
"Cresterea se datoreaza in primul rand dezvoltarii segmetului hotelier, in special a hotelurilor de patru si cinci stele (o crestere de 20%) si a cresterii numarului hotelierilor care si-au dat seama ca in acest domeniu ospitalitatea si calitatea produselor ocupa un loc important in dezvoltarea propriilor afaceri", a mentionat Dragos Popescu.
El spune ca inainte de a porni businessul a considerat ca fiind necesara realizarea unei analize a pietei si a potentialului de dezvoltare al acesteia. Deasemenea a fost intocmit un mic plan de faceri, iar participarea la targurile internationale din Germania si Italia l-au ajutat sa gaseasca furnizorii, producatori de marca precum Indel B. ADA Cosmetics sau Towe.
De asemenea, au fost importante investitiile pe parcurs care s-au ridicat la 500.000 de euro. "Din 2001 si pana in prezent s-au investit 500.000 de euro reprezentand: relocarea activitatii, crearea unui showroom cu toate produsele noastre, marketing (monitorizare presa, participare targuri, reclma, cel mai mare catalog de produse hoteliere), logistica, cursuri de perfectionare pentru angajatii nostri", spune directorul de vanzari al Concept Hotels.
Afacerea a inceput cu doi angajati, iar acestia au fost cooptati cu ajutorul site-urilor de recrutare. Compania va realiza si alte angajari anul acesta tinand cont de planurile de extindere si anume deschiderea de filiale pentru zonele Dobrogea, Ardeal si Moldova pentru care vor fi recrutate trei-cinci persoane.
Pentru antreprenorul care a pornit businessul la varsta de 28 de ani, a fi patron inseamna a fi partener atat cu angajatii, cat si cu clientii companiei si a-ti asuma responabilitatile ce decurg din asta. "Vorbesc despre o implicare totala in ceea ce priveste atat viitorul angajatilor, cat si activitatea clientilor nostri. Tot timpul trebuie sa ne asiguram ca activitatea clientilor nu este afectata de probleme legate de furnizori, resursele umane ale companiei, mijloace logistice si nu in ultimul rand evolutia economiei, prin aceasta facand referire si la cursul valutar", explica Popescu.
Diferenta intre postura de angajat si cea de angajator din punctul lui de vedere este data de nivelul de implicare si responsabilitati. "In primul rand e vorba de membrii echipei si de asigurarea nevoilor materiale ale acestora. Apoi de nevoile tuturor clientilor, ale companiei ca institutie si de viitorul acestora. Ca angajat poti spune ca firma sau clientul ori furnizorul e de vina. Ca patron trebuie sa te implici in a preveni orice problema, iar daca acestea apar nu poti sta linistit nici acasa stiind ca nu ai solutionat situatia respectiva", mentioneaza directorul de vanzari al Concept Hotels.
Atunci cand a angajat prima persoana, sentimentul care l-a incercat a fost unul patern. "Am realizat ca trebuie sa am grija si de nevoile acestuia. Trebuie sa ai incredere si convingere ca alaturi de angajati vom construi compania si de aici rezulta multe responsabilitati", precizeaza Popescu.
A avea propria afacere aduce dupa sine o serie de temeri. "Temerile mele ca antreprenor sunt legate de forta de munca, concurenta externa care vizeaza piata locala, evolutia rapida a domeniului in care activam ceea ce presupune si o dezvoltare a companiei si asumarea unor eforturi investitionale pentru sediu, mijloace logistice, marketing", spune Dragos Popescu.
Cu toate acestea, Concept Hotels a reusit sa isi creeze un portofoliu de clienti printre care se numara: Carol Park Hotel, Rin Grand Hotel, Casa Capsa, Club Snagov, lantul Ramada, YAKY, REX, Clermond, Ana Hotels, iar cel mai nou client al companiei este Hotel Cubix care urmeaza sa fie deschis in Brasov.
Daca in primii trei ani de activitate compania comercializa doar cosmetice si accesorii hoteliere, oferta a fost diversificata in conformitate cu cererea, iar distributia produselor a fost extinsa la nivel national.
Intalnirile directe cu potentialii clienti, recomandarile, direct mailing-ul si prezenta companie la targurile de specialitate din tara au adus companiei primii clienti. Suma pentru promovarea initiala s-a ridicat la 2.500 de euro.
Astazi Concept Hotels ofera servicii si produse catre peste 250 de clienti, majoritatea hotelurile de patru si cinci stele.
Absolvent de ASE, facultatea de economie generala, a pornit observand o oportunitate de piata ce i-a permis sa inceapa alaturi de alte doua companii activitatea in acest domeniu. "Avand experienta in domeniul HoReCa si cunoscand necesitatiile pietei, ne-am gandit sa demaram o afacere in acest sens. Am reusit astfel sa fim o optiune viabila pentru domeniul hotelier si nu numai", explica directorul de vanzari al companiei.
Antreprenorul spune ca toate obstacolele intampinate le vede ca pe etape ce trebuie trecute si de aici rezultanta este evolutia companiei. "Primul obstacol a fost achizitionarea primei masini a companiei. In 2001 leasingul nu era atat de facil si a fost necesar sa achizitionam in nume propriu masina. Apoi resursele financiare si uneori am apelat si la prieteni pentru a importa produsele dorite de clientii nostri", mentioneaza el.
Cel mai dificil moment in evolutia companiei a fost schimbarea sediului in 2006 cand am fost pusi in situatia de a ne gasi un alt sediu in mai putin de 60 zile.
Dar am reusit sa transformam o amenintare intr-o oportunitate si cred ca dinamismul si optimismul nostru sunt rasplatite pe deplin. Dragos Popescu recunoaste ca tinta sa nu a fost niciodata aceea de a ajunge milionar.
"Sincer nu m-am gandit la asta. Este posibil, dar atunci cand muncesti cu pasiune, cu dragoste si te bucuri de rezultatele vizibile nu atat pentru clientii nostri, cat pentru clientii clientilor nostri, cei care dorm intr-o camera de hotel, termenul de milionar isi pierde din importanta", adauga el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO