Companii

Dupa Asia si America, Elmiplant ataca Europa

01.02.2005, 00:00 48

Compania Elmi Prodfarm, producatorul cosmeticelor Elmiplant, vrea sa exporte pe pietele europene, dupa ce anul trecut a realizat circa 8% din incasari din exporturi in tari precum Canada, Japonia, dar si in Arabia Saudita.
"Pentru anul 2005 ne propunem o crestere semnificativa a exporturilor printr-o promovare mult mai agresiva a produselor noastre cosmetice, atacand noi piete de desfacere, in special in tari din Europa. Anul trecut exporturile au reprezentat circa 8% din cifra de afaceri, iar acestea au avut ca destinatii Canada, Arabia Saudita, Japonia, marca Elmiplant fiind inregistrata sau in curs de inregistrare in Canada si Japonia", a spus a spus Elena Cremenescu, director general si proprietar al companiei.
Compania a realizat anul trecut vanzari de circa 2,7 milioane de dolari (2,2 mil.euro), in crestere cu 30% fata de anul precedent, atingandu-si obiectivul fixat la inceput de an.
"Categoric cele mai active sectoare din piata de cosmetice pentru compania noastra au fost cele de ingrijire a tenului si a corpului deoarece in aceasta directie am actionat in cursul anului 2004 prin lansarea de noi game sau imbunatatirea unor produse existente in portofoliu", a mai spus Cremenescu.
Elmi Prodfarm este al doilea producator autohton de cosmetice dupa Farmec Cluj. Compania este o afacere de familie care a luat fiinta in 1992 si in prezent are 85 de angajati si o fabrica de 4.000 de metri patrati in Bucuresti. Firma este detinuta de Elena si Ion Cremenescu.
Pentru acest an, companie si-a propus ca obiectiv o crestere similara cu cea din 2004, dar si investitii in tehnologie si in magazine proprii.
"Elmiplant doreste cresterea in 2005 a cifrei de afaceri cu 30% prin intarirea retelei de distributie, lansarea de noi game si cresterea exporturilor. Compania isi mai propune largirea propriei arii de distributie prin crearea de noi retele, precum si deschiderea de magazine proprii in care consumatorul sa gaseasca intreaga gama de produse Elmiplant", a mai spus Cremenescu.
Piata romaneasca a cosmeticelor si produselor de ingrijire personala este dominata in mare parte de companiile multinationale, care pe anumite categorii cum ar fi sampoanele sau deodorantele au ajuns sa detina peste 95% din consum. Categoriile de piata in care firmele romanesti sunt mai bine pozitionate sunt cremele de fata si vopselurile de par.
Elmi Prodfarm si-a extins anul trecut portofoliul prtin lansarea gamei Bioten pentru ingrijirea tenului, a gamei antirid Blossom sau Bio, produse pentru ingrijirea corpului.
"Obiectivul pe termen lung al Elmiplant este solidificarea pozitiei companei in piata romaneasca, impunerea brand-ului pe anumite piete internationale si completarea liniilor de productie cu noi utilaje", a mai spus Cremenescu.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO