Companii

Dupa ce a cucerit Vestul, Jolidon priveste si spre Est

17.10.2005, 15:41 45

Producatorul clujean de lenjerie intima Jolidon intentioneaza sa patrunda pe pietele din Rusia, China si Japonia, dupa ce a cucerit pietele franceze si italiene cu produsele "made in Romania".

Dupa ce a preluat anul trecut compania Argos, Jolidon a devenit cel mai important producator autohton de lenjerie si a inregistrat cresteri importante ale vanzarilor, mai ales la nivelul vanzarilor internationale.

Pe ansamblu, compania a inregistrat in primul semestru al anului o crestere de peste 30% fata de aceeasi perioada a anului 2004.

"Jolidon Italia a avut o cifra de afaceri de circa 5 milioane de euro in 2004, si o crestere de 15% in primul semestru al anului 2005, in conditiile unei economii italiene in recesiune si ale unei piete devastate de urmarile importurilor ilegale de textile din Asia. Cea mai spectaculoasa evolutie a avut-o insa in acest an Jolidon Franta, reusind in primul semestru al anului 2005 sa dubleze cifra de afaceri obtinuta in 2004, in conditiile in care piata tinta in Franta au reprezentat-o boutique-rile specializate independente", au declarat pentru ZF Transilvania oficialii Jolidon.

In acest context, compania clujeana intentioneaza ca, in 2006, sa isi extinda prezenta pe pietele est-europene, cu precadere Rusia, considerata de oficialii companiei ca fiind piata cu cel mai mare potential de consum in domeniul lenjeriei in Europa.

"Parte din proiectele noastre pe 2006 vizeaza si identificarea oportunitatilor pe piata asiatica, mai ales China, Japonia si Hong-Kong, unde marcile de origine europeana se bucura de un foarte mare interes din partea consumatorilor. De asemenea, intentionam consolidarea pozitiei pe piata romaneasca, identificarea brandului in segmentul mediu inalt al pietei de lenjerie si costume de baie, largirea retelei de magazine astfel incat in 2006 sa avem cea mai mare retea de magazine proprii in domeniul moda-imbracaminte, precum si marirea retelelor de clienti pe piata europeana si, in special, in tarile in care exista filiale Jolidon: Ungaria, Franta si Italia", au mai spus reprezentantii Jolidon.

Ca un preambul la intentiile de dezvoltare pe care le are in anul urmator, compania Jolidon va participa la finele acestei luni la Salonul Shanghai Mode Lingerie, ceea ce va permite stabilirea de contacte si contractarea de comenzi de la cei mai importanti distribuitori si retele de magazine din zona asiatica.

Reprezentantii companiei spun ca in 2004 cifra de afaceri a Jolidon Romania a depasit 13 mil. euro, iar pe intregul an 2005 se estimeaza o crestere de minimum 30%.

Fondata in 1993, la Cluj-Napoca, Jolidon a devenit in timp unul dintre competitorii majori ai pietei internationale. Dupa 12 ani de activitate, compania numara peste 1.350 de angajati si un lant de 45 de magazine proprii, dintre care 40 in principalele orase si centre comerciale din Romania si 5 in Budapesta, Ungaria.

Lenjeria si costumele de baie Jolidon sunt exportate in intreaga lume, iar cresterea vanzarilor in afara tarii a determinat managementul companiei sa investeasca in strainatate.

Astfel, in 2001 se deschide Jolidon Italia, la Milano, urmata un an mai tarziu de Jolidon Hungary KFT, la Budapesta. In 2003 apare Jolidon France - la Paris, iar anul acesta continua investitia in Franta prin deschiderea celui de-al doilea sediu la Lyon.

In 2004, Jolidon a facut o noua investitie, preluand pachetul majoritar de actiuni al principalului concurent pe piata romaneasca, Argos.

Achizitia reprezinta o companie cu peste 800 de angajati si peste 60 de ani de traditie in domeniul lenjeriei si costumelor de baie.

Actionarul unic al Jolidon si fondatorul companiei este omul de afaceri Gabriel Carlig. laura.laurentiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO