Companii

Dupa fuziune, veniturile Henkel au depasit pragul de 100 de milioane de euro

Dupa fuziune, veniturile Henkel au depasit pragul de 100 de milioane de euro

Liviu Sfrija, presedintele Henkel Romania: Anul acesta intentionam sa ne continuam dezvoltarea pe piata romaneasca si vom investi circa 4 milioane de euro in capacitati de productie si noi produse.

01.03.2007, 17:37 100

Henkel Romania, subsidiara locala a grupului german Henkel, a realizat anul trecut o cifra de afaceri de circa 370 de milioane de lei (104 mil. euro), in crestere cu 34% fata de anul precedent.
Profitul inainte de taxe si impozite (EBIT) a fost de 13,5 milioane de euro. "Anul acesta intentionam sa ne continuam dezvoltarea pe piata romaneasca si vom investi circa 4 milioane de euro in capacitati de productie si noi produse", a declarat Liviu Sfrija, presedintele Henkel Romania.
Cea mai importanta crestere, de circa 60%, a fost raportata de divizia "Adezivi comerciali si profesionali" (fosta Henkel Bautechnik), care a ajuns la afaceri de 46 de milioane de euro. "Pentru anul acesta estimam o crestere de doua cifre (two-digit) pentru divizia de adezivi, datorita efervescentei de pe piata constructiilor si a cererii pentru adezivi", spune Iulian Mangalagiu, business unit manager in cadrul Henkel Romania.
In ceea ce priveste vanzarile de detergenti, cele mai mari volume au fost realizate de produsele din gamele Persil, Pur, Silan si Perwoll, iar pentru produsele cosmetice, cele mai ridicate vanzari nete au fost realizate de produsele din gamele Palette, Fa, Taft si Schauma.
Piata cosmeticelor din Romania este evaluata la peste 250 de milioane de euro si a inregistrat cresteri de 10-15% in fiecare din ultimii ani. Principalii competitori ai Henkel pe segmentul detergenti sunt Procter&Gamble, Unilever, precum si LeOreal pe segmentul de cosmetice.
Pe segmentul de adezivi si tehnologii, cele mai active marci au fost Ceresit, Thomsit, Loctite, Terosno si Moment. Adezivii pentru placari ceramice Ceresit detin o cota de piata de circa 45%, potrivit ultimelor date disponibile.
Henkel detine o fabrica in comuna Pantelimon, unde produce adezivi pentru gresie si faianta, sistem de hidro si termoizolatii, gleturi, produse de pardoseli si chituri de rosturi. Capacitatea de productie a fabricii depaseste 200.000 de tone anual, valoarea totala a investitiilor fiind de peste 10 milioane de euro.
Grupul german este interesat sa participe, prin furnizarea de produse si sisteme, la programul de reabilitare tehnica a cladirilor, lansat si gestionat de autoritati.
La sfarsitul anului trecut a fost finalizata fuziunea dintre companiile Henkel Romania si Henkel Bautechnik, noua entitate rezultata - Henkel Romania- fiind functionala incepand cu acest an.
Factorii care au condus la fuziunea celor doua companii Henkel au fost de natura economico-financiara si organizatorica, potrivit reprezentantilor companiei.
Grupul german intentioneaza sa extinda activitatile din Romania, sa creasca numarul de angajati, sa simplifice procedurile si sa reduca costurile.
In cadrul companiei Henkel CEE, Henkel Romania a ocupat anul trecut pozitia a treia din punct de vedere al ritmului de crestere, dupa Ucraina (56,3%) si Bulgaria (40,1%), dar inaintea Rusiei (30,3%), o piata cu un potential foarte ridicat.
Henkel Romania a fost infiintata in 1994, ca filiala a companiei Henkel Austria( devenita in 1998 Henkel CEE) si are in prezent circa 440 de angajati, dintre care 260 sunt in cadrul diviziei de adezivi. Henkel CEE reuneste operatiunile din 30 de tari.
Grupul Henkel a realizat anul trecut vanzari de circa 12,7 miliarde de euro, in crestere cu circa 6,4%. Henkel CEE a realizat anul trecut venituri totale de 1,8 miliarde de euro, in crestere cu 39,7% fata de nivelul din anul precedent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO