Companii

Elmiplant asteapta incasari de 2,7 mil. dolari in acest an

20.01.2004, 00:00 35

Producatorul de cosmetice Elmiplant din Bucuresti asteapta pentru acest an o crestere cu 30% a cifrei de afaceri pana la 2,7 milioane de dolari. Compania intentioneaza sa lanseze trei game noi si sa-si creasca exporturile.
"In 2003, exporturile au reprezentat circa 5 - 6% din productie si vrem sa ajungem la 15 - 20%", a declarat Andreea Cremenescu, directoare de marketing Elmiplant.
Produsele Elmiplant sint exportate in Canada si Republica Moldova, urmind ca, incepind din acest an, sa fie livrate si pe piata din Maroc.
Elmiplant a incheiat anul 2003 cu o cifra de afaceri de 2,1 mil.$, in crestere cu 40% fata de anul anterior, potrivit datelor furnizate de companie.
Exprimata in euro, cresterea a fost de circa 15%.
Evolutia cifrei de afaceri se datoreaza deschiderii anul trecut a unei noi fabrici, si castigarii de cota de piata pe anumite segment, cum ar fi produsele pentru protectia solara.
"In vara acestui an, produsele de protectie solara au avut o crestere de 60% fata de anul precedent, cu 300.000 de dolari cifra de vanzari", a declarat Cremenescu.
Totodata vanzarile au fost impulsionate si de intrarea produselor companiei in hipermarketurile Carrefour, Cora, Metro si Selgros, spun reprezentantii firmei.
Cea mai mare pondere in structura vanzarilor in 2003 au avut-o produsele pentru ingrijirea tenului cu 35% din total, urmate de produsele pentru par (23%), parafarmaceutice (17%), produse pentru corp (13%), emulsii de plaja (10%).
Marca Elmiplant este detinuta de compania ElmiProdFarm. Infiintata in 1992, compania are ca obiect principal de activitate proiectarea si fabricarea de cosmetice si farmaceutice, portofoliul sau continind peste 70 de produse, bazate pe extracte naturale din plante. Compania Elmi ProdFram este o societate comeciala cu capital privat care numara in prezent in jur de 70 de angajati.
In 2003, Elmiplant a investit peste 1,5 milioane de dolari intr-o noua unitate de productie si un nou sediu, in Bucuresti. Noul sediu are o suprafata de aproximativ 4000 mp.
Conform unor studii de piata, Elmiplant ocupa la sfarsitul anului trecut o cota de piata de aproximativ 8% din volumul vanzarilor. Principalii sai competitori pe piata locala sunt Farmec din Cluj Napoca si jucatorii internationali Unilever, L'Oreal si Beiersdorf. L'Oreal Romania a inregistrat in 2003 o cifra de afaceri de 14 milioane de euro, in crestere cu 14% fata de anul 2002.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO