Companii

Elmiplant, de la o mie de cutii cu crema la un business evaluat la 10 milioane de euro

Elmiplant, de la o mie de cutii cu crema la un business evaluat la 10 milioane de euro

Elena Cremenescu, director executiv al Elmi Prodfarm: De aproape sapte ani exportam in Republica Moldova si in Canada catre mai multe saloane si clinici de infrumusetare. De curand am inregistrat produsele in Japonia si suntem in curs de inregistrare in Israel si in tarile scandinave.

13.11.2007, 14:54 309

Elena si Mircea Cremenescu, cei doi actionari ai producatorului din industria cosmetica Elmi Prodfarm, iau in calcul semnarea unui parteneriat cu un fond de investitii pentru a asigura dezvoltarea afacerii si cresterea brandului Elmiplant pe o piata dominata de marile branduri internationale.
"Permanent sunt cereri de parteneriate cu fonduri de investitii si s-ar putea ca in viitorul apropiat sa fac o asociere cu cineva mai puternic, in ideea de a ma retrage pe partea de productie, de farmaceutice si dermatocosmetice, dar asta numai in conditiile in care brandul va fi dezvoltat si promovat in continuare. Cred ca firma asta merita peste 10 milioane de euro, iar un viitor parteneriat cu un fond de investitii ne-ar ajuta", spune Elena Cremenescu, director executiv al Elmi Prodfarm.
Potrivit reprezentantilor companiei, propuneri de preluare au existat si pana in prezent, insa nu s-a ajuns la niciun acord.
"A venit o firma din Germania care producea lapte praf pentru sugari. Eu vreau pe cineva care are legatura cu domeniul, pentru ca Elmiplant merita continuat, dezvoltat si promovat mai mult decat pot eu sa-mi permit. Numai asta ar fi motivatia pentru care as face o vanzare in vreun fel", adauga Cremenescu.
Elena si Mircea Cremenescu, fondatorii companiei Elmi Prodfarm, care produce marca Elmiplant, au renuntat in 1992 la locurile de munca de farmacist cercetator, respectiv de inginer pentru a incepe afacerea cu cosmetice. "Cum industria de calculatoare s-a dus vertiginos dupa revolutie si cum in cercetare, unde lucram eu, salariile erau atat de mici incat ma simteam frustrata pentru acest aspect, am hotarat sa incepem productia de cosmetice, mai ales ca in perioada '90-'92 Romania devenise realmente cosul de gunoi al Europei pentru ca se aduceau cu tirurile cosmetice din afara, unele mai vechi de zece ani, iar noi ne bucuram ca vedeam un produs cosmetic strain", povesteste Elena Cremenescu, director executiv al Elmi Prodfarm.
Au inceput cu trei retete, pentru o crema antirid, o crema hidratanta si una nutritiva, cu ajutorul carora au fabricat o mie de cutiute cu crema. "Noaptea lipeam etichetele cu aracet, iar dimineata le gaseam jos. Niciodata nu ne-am imaginat ca lipitul cu aracet pe cutie de polietilena nu o sa stea in veci. Au fost momente absolut ingrozitoare, pentru ca simteam ca se prabuseste totul in jurul nostru, mai ales ca amandoi ne parasisem serviciul", explica Cremenescu.
Numele de marca a fost creat din initialele fondatorilor si din dorinta acestora ca productia lor sa fie bazata de plante. In primii ani au reusit sa-si distribuie produsele catre un lant restrans de magazine, iar tot ce au castigat au reinvestit in dezvoltarea gamei de produse.
"In 1994 am fost primii producatori de emulsii de protectie solara, lucru care ne-a adus foarte multi bani pentru perioada aceea, in asa fel incat sa ne putem cumpara echipamentele necesare productiei", isi aminteste Cremenescu.
In anul 2000, compania a avut primul spatiu in proprietate, o locatie pe doua nivele, cu o suprafata de 4.000 de metri patrati. "A fost o investitie de 400 de mii de dolari, iar cei de la care am achizitionat cladirea au acceptat ca plata sa se faca in transe lunare timp de trei ani. Am obtinut niste credite, punand gaj utilajele si masinile de carat marfa, si in doi ani am reusit sa amenajam si sa ne mutam aici", declara Cremenescu.
In prezent compania numara 85 de angajati, un portofoliu de peste 100 de produse de diferite game, branduri ca Elmiplant, Bioten, Blossom sau Cellulight si o retea de distributie in toata tara, dar si in strainatate. "10% din productie merge la export. De aproape sapte ani exportam in Republica Moldova catre un distribuitor de cosmetice si medicamente si in Canada catre mai multe saloane si clinici de infrumusetare. De curand am inregistrat produsele in Japonia si suntem in curs de inregistrare in Israel si in tarile scandinave", mai spune Cremenescu.
Elmi Prodfarm produce si in sistem private label pentru doi dintre partenerii sai, Carrefour si Mediplus. "Facem si produse destinate partenerilor nostri. Pentru Carrefour facem o gama de sase produse, sub marca Nr. 1, iar pentru Mediplus, gama Herbology distribuita in reteaua SensiBlu. Am avut propuneri si din afara tarii sa facem private label, dar volumele cerute erau foarte mari si nu faceam fata cu productia, ca sa nu mai vorbim de faptul ca multi straini cred ca mana de lucru este foarte ieftina in Romania."
In primele noua luni ale anului 2007, cifra de afaceri a Elmi Prodfarm a ajuns la 9,6 mil. lei ( 2,8 mil. euro), in crestere cu 24% fata de perioada similara a anului trecut, iar pentru intreg anul compania estimeaza afaceri de pana la 13 mil. lei (3,9 mil. euro). "Cresterea s-a simtit dupa relansarea, la inceputul acestui an, a gamei Bioten pentru ingrijirea tenului, bazata pe miere si ingrediente naturale, ale carei produse au dublat vanzarile companiei. Si gama Cellulight, lansata la inceputul acestui an, a adus cresteri ale cifrei de afaceri de 54% pe segmentul produselor de ingrijire a corpului, iar lotiunile pentru protectie solara dubleaza afacerile in lunile de sezon estival", explica Andreea Cremenescu, director de marketing al Elmi Prodfarm.
Daca la inceput distributia se axa mai mult pe farmaciile din tara, in ultimii ani o parte din ce in ce mai mare din vanzari merge in supermarketuri. Si pentru ultimele luni ale acestui an compania estimeaza ca isi va mentine ritmul de crestere inregistrat pana acum datorita perioadei de iarna, cand exista o cerere foarte mare pentru pachetele cu produse-cadou de sarbatori, distribuite mai ales in supermarketuri.
Cu preturi cuprinse intre 6 si 20 de lei, produsele Elmiplant se adreseaza unui target cu venituri medii. "Gama Blossom s-a dorit a fi o gama de lux, dar din pacate a prins mai putin din cauza pretului (20 de lei). Perceptia consumatorului este ca pretul e mult prea mare pentru un produs romanesc", spune Elena Cremenescu.
Compania a alocat anul acesta pentru promovare aproape 10% din valoarea cifrei de afaceri si a investit in relansarea gamei Bioten peste 150.000 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO