Energie

Un transport misterios de gaze lichefiate intrigă comercianţii de energie

Un transport misterios de gaze lichefiate intrigă...

Autor: Mediafax

05.10.2016, 16:07 871

Un transport de gaz natural lichefiat din Marea Mediterană ridică semne de întrebare comercianţilor de energie, potrivit Bloomberg.

Vasul Maran Gas Delphi are un rută imprecisă după ce a încărcat gaze de şist în urmă cu o lună, la terminalul Sabine Pass din Louisiana al companiei Cheniere Energy Inc. Nava a ancorat pe coasta Greciei pentru câteva zile, amplificând speculaţiile că ar livra marfa într-un port din regiune. În schimb, transport de gaz natural lichefiat se îndreaptă acum către Marea Roşie, susţinând ipoteza că ar putea ajunge Orientul Mijlociu sau în Sud-Estul Asiei.

Traseul Maran Gas Delphi este o dovadă a modului în care supraproducţia de gaze poate complica comerţul global cu combustibili. Creşterea rezervelor de gaze naturale lichefiate (GNL), precum şi a livrărilor fără o destinaţie sau un client precis îngreunează efortul comercianţilor şi al analiştilor care încearcă să înţeleagă piaţa şi să parieze.

„Este un mister”, spune Jason Feer, şeful departamentului business intelligence al agenţiei de asigurare maritimă Poten & Partners, din Houston, despre transportul Maran Gas Delphi.

Încărcăturile de GNL care nu au o destinaţie precisă vor creşte până la 80 de milioane de tone până în 2020, de la 50 de milioane din prezent. Acesta este rezultatul condiţiilor mai flexibile cerute de cumpărători şi a contractelor pe termen lung care expiră, pe fondul supraproducţiei globale, explică Jason Feer.

Maran Gas Deplhi nu este singurul exemplu pentru rutele complicate ale vaselor de transport. Stena Clear Sky, tot un vas de transport de la Sabine Pass, A înconjurat timp de o lună America de Sud, înainte de a descărca pe coasta mexicană a Pacificului, în loc să folosească ruta mai scurtă prin Canalul Panama, care ar fi redus durata trasportului cu 21 de zile.

Anangel Shipping Enterprises, proprietarul navei Maran Gas şi Royal Dutch Shell Plc, care a închiriat nava, au refuzat să comenteze. Un reprezentant Cheniere nu a putut comenta până în acest moment.

Condiţiile transportului sunt încă neclare. „Toată lumea lucrează pentru a identifica poziţia navelor. Din punctul de vedere al traderului, este esenţial să întelegem poziţiile companiilor şi modul în care navele circulă”, a declarat Feer.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO