Companii

Eurolines: crestere de 24% a veniturilor din bilete de avion

11.09.2007, 14:20 17

Grupul Eurolines, care ruleaza afaceri de aproape 30 de milioane de euro din activitati de transport si servicii turistice, a inregistrat in primul semestru din acest an o crestere de 24% a veniturilor din activitatea de ticketing (vanzari de bilete de avion). Astfel, desi concurenta low-cost-urilor pe segmentul transportului cu autocarul nu a determinat o scadere a numarului de pasageri transportati, compania mizeaza din ce in ce mai mult pe dezvoltarea pietei aeriene.
"Desi activitatea de baza a companiei este transportul rutier international de pasageri, activitatea de ticketing a fost dezvoltata permanent", au spus reprezentantii companiei. Anul trecut veniturile din bilete de avion au avut o pondere de circa 20% in cifra de afaceri inregistrata de grup.
Compania deruleaza in prezent parteneriate cu operatorul ungar Wizz Air, dezvoltand in acelasi timp o colaborare cu Air Europa, pentru cursele operate pe ruta Bucuresti - Madrid.
"Suntem in curs de finalizare a asocierii cu un partener extern pentru reprezentarea exclusiva in Romania a unor companii aeriene. In perspectiva ne dorim dezvoltarea colaborarii cu companiile aeriene existente, precum si incheierea de noi parteneriate, ca urmare a oportunitatilor aparute prin intrarea pe piata a unor noi operatori", au precizat reprezentantii companiei.
In continuare, aproape jumatate din cifra de afaceri a grupului este asigurata de transportul cu autocarul. Desi concurenta low-cost-urilor este din ce in ce mai acerba, compania a reusit sa inregistreze o crestere de 19% a numarului de pasageri pe rutele operate. Compania a inregistrat cele mai mari cresteri pe destinatiile care nu au fost atacate deocamdata de liniile aeriene low-cost.
"Pietele pe care s-a inregistrat cea mai mare crestere a numarului de pasageri sunt Belgia, Olanda, Spania, Cehia si Elvetia", au afirmat reprezentantii companiei.
Totodata, destinatiile care au asigurat cel mai mare grad de incarcare sunt Cehia (Praga), Spania, Olanda, Franta (Paris) sau Belgia. Desi Italia este una dintre destinatiile low-cost cu potential, Eurolines a inregistrat un grad mediu de incarcare al autocarelor care au operat pe aceste rute de 75%.
Compania a obtinut in prima jumatate a anului venituri importante si din activitatea de turism, care contribuie cu circa 25% la cifra de afaceri.
"In primul semestru am inregistrat o crestere de 15% a vanzarilor de produse turistice proprii si contractate de la tour-operatori. Dintre produsele proprii oferite la vanzare, cea mai mare crestere comparativ cu anul trecut a avut-o Bulgaria", spun reprezentantii companiei.
Grupul Eurolines, care cuprinde 16 firme cu activitati diverse, estimeaza pentru acest an afaceri de 30 de milioane de euro, in crestere cu 20% fata de anul precedent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO