Companii

European Fine Food Import estimeaza vanzari de 20 mil. euro in trei ani

24.01.2007, 13:56 86

Vanzarile European Fine Foods Import, cel mai nou jucator pe piata de distributie a produselor alimentare, ar putea ajunge la vanzari de 20 mil. euro dupa trei ani de la infiintare (in anul 2009), potrivit propriilor estimari.
Michael Beck, unul dintre asociatii EFFI, care a ocupat timp de aproape doi ani pozitia de manager general al retelei de supermarketuri La Fourmi, va fi responsabil de dezvoltarea retelei proprii de magazine, care ar putea ajunge la 10-12 unitati pe termen lung. Beck a pus bazele companiei alaturi de alti doi olandezi, Jos Oude Vrielink si Thomas Lundin.
Cei trei actionari olandezi ai companiei European Fine Foods Import (EFFI) au realizat o investitie de jumatate de milion de euro pentru a aduce in Romania 75 de branduri premium de alimente. Compania distribuie produse alimentare premium, printre care Cadbury sau brandurile Unilever Calve, Conimex, Colman's, importate din tari precum Austria, Anglia sau Olanda.
"Cand vor castiga mai mult, romanii nu vor manca mai mult, ci isi vor majora cheltuielile pe alimente de calitate mai buna", explica Hans Volgels, directorul general al companiei. El a pus bazele sistemului de distributie al Unilever, in anul 1995.
Produsele din portofoliul EFFI targeteaza aproximativ 20% din consumatorii de pe piata, iar procentul s-ar putea mari odata cu cresterea nivelului de trai.
Importurile de specialitati culinare din Italia, Franta sau Spania sunt deja prezente de mai multi ani pe piata romaneasca, ceea ce i-a determinat pe fondatorii afacerii sa se orienteze spre alte piete de import precum Anglia, Austria sau Olanda.
"Dintre produsele pe care le importam, untul de arahide este foarte cautat de consumatorii romani. Am inceput cu cateva cutii si in curand vom putea aduce un tir plin doar cu acest produs, daca cererea va creste la fel de mult ca si pana acum", mai spune Vogels.
Investitiile totale in acest business vor ajunge la 1 mil. euro la sfarsitul anului, potrivit reprezentantilor companiei.
Beck spune ca primele doua deschideri de magazine alimentare operate de EFFI sunt planificate pentru acest an. Primul magazin, care va lista produse premium importate direct de companie, dar si de alti importatori, este programat pentru luna septembrie si va fi localizat in cladirea de birouri clasa A City Business Center din Timisoara. A doua unitate va fi localizata in centrul Bucurestiului, ambele magazine avand o suprafata de vanzare de aproximativ 500 de metri patrati.
Beck mai spune ca reteaua de magazine proprii va miza in primul rand pe serviciile oferite. "Cand se duc la cumparaturi pentru produse alimentare, romanii nu au experiente prea placute: magazinele sunt aglomerate, personalul din magazine este neinformat si nu stie sa vanda produsele, uneori neingrijit, nu gasesti locuri de parcare, toate acestea sunt lucruri pe care noi le vom evita in magazinele noastre. Lupta in retailul modern se duce acum pe pret, insa mai tarziu se va muta pe calitatea serviciilor, asa cum s-a intamplat in tarile din Europa Centrala", afirma Beck.
Cu toate acestea, reprezentantii companiei sustin ca in ultimii ani comertul s-a dezvoltat foarte mult in Romania datorita intrarii marilor lanturi de magazine.
"In 1995, cand firma de consultanta pe care o conduceam a pus la punct sistemul de distributie pentru Unilever, comertul era dominat de tarabele stradale", spune Vogels.
Partenerii companiei din retailul modern sunt in prezent lanturile de supermarketuri Mega Image, Angst, Primavera si Spring Trest.
"Vom ataca mai multe segmente din retailul modern, insa marii retaileri se concentreaza prea mult pe discounturi: nu-i intereseaza cat de mare este pretul produselor, ci cat de mare este discount-ul. Chiar daca vom lista si in hipermarketuri, este putin probabil sa avem un numar mare de branduri in aceste magazine datorita profilului acestora", adauga Vogels.
Planurile companiei prevad realizarea unui profit operational dupa doi ani de activitate, la sfarsitul anului 2008.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO