Companii

Europharm a inceput productia de antibiotice marca GSK

15.10.2004, 00:00 54

Divizia de productie a grupului Europharm, companie integrata a GlaxoSmithKline, liderul pietei farmaceutice din Romania, a inceput productia de antibiotice purtand marca GSK.
Mutarea face parte din ultima etapa a procesului de reasezare strategica si rebranding a diviziilor companiei britanice, care a preluat integral grupul Europharm, cu activitati de productie, distributie si retail, in 1998 si 2003 in urma a doua achizitii succesive. Noile pachete din portofoliul de antibiotice care vor fi produse la Brasov vor purta, alaturi de noua sigla Europharm, si logo-ul GSK.
"Rezultatele activitatii noastre de productie pot fi masurate conform standardelor companiei din care facem parte, fabrica Europharm fiind integrata in reteaua internationala de productie a GSK", a afirmat Roberto Musneci, presdinte al Europharm si Vicepresedinte si Director Regional pentru Europa de Sud si de Est al GlaxoSmithKline.
Prima etapa a procesului de modernizare a fabricii Europharm de la Brasov a reprezentat inaugurarea unei noi linii de fabricatie, in 2002, in urma unei investitii ce se ridica la 17 milioane de dolari si care a inceput in 1998. Facilitatile de productie ale Europharm au obtinut certificarea GMP (Good Manufacturing Practice), avand o capacitate de 450 milioane tablete si 200 milioane de capsule pe an.
Divizia de productie Europharm a grupului GSK detine 40% din portofoliul de produse farmaceutice vandute de compania britanica pe piata romaneasca, cu 55 de marci de medicamente din portofoliul total de peste 140 de marci comercializate.
De la inaugurarea fabricii si pana in prezent, au fost investiti aproximativ 4 milioane dolari pentru achizitionarea de noi echipamente de productie, pentru imbunatatirea departamentelor de calitate, 150.000 de dolari fiind alocati pentru pregatirea profesionala a celor 320 de angajati, conform lui Colin Giltrow, directorul general al fabricii. Un plan de investitii de 4 milioane de dolari este in desfasurare, urmand a se incheia la sfarsitul anului.
 Divizia de productie a Europharm de la Brasov a avut o cifra de afaceri de 26 milioane de dolari in 2003, pentru anul in curs estimandu-se depasirea nivelului de 30 milioane de dolari. Europharm Distributie a inregistrat vanzari de aproape 100 milioane dolari in 2003.
Pe langa antibiotice, la Brasov se produc vitamine, analgezice, antipiretice, anti-infectioase, precum si medicamente indicate in afectiuni cardio-vasculare, digestive si neurologice. Certificarea GMP face posibil exportul medicamentelor, Europharm avand in curs de inregistrare dosarele pentru export in statele din Europa de Sud si de Est.
Europharm este pe primul loc pe piata de retail a antibioticelor generice orale solide, cu o cota de 27,9% pe primul semestru, conform datelor Cegedim. Portofoliul de antibiotice al Europharm (17 produse) a inregistrat vanzari de peste 10 milioane dolari in 2003.
GlaxoSmithKline a inregistrat vanzari de aproximativ 70 milioane de dolari pe primul semestru din 2004, estimand obtinerea unei cifre de afaceri de aproximativ 140 milioane dolari pana la sfarsitul anului. Pe primul semestru compania a avut o cota de 11,2% din piata (Cegedim). De la intrarea pe piata romaneasca in 1998, GSK a realizat investitii de aproximativ 70 milioane dolari.
Piata produselor farmaceutice s-a ridicat la aproximativ 1 miliard de dolari, in perioada iulie 2003-iulie 2004, in crestere cu peste 20% fata de anul trecut, a estimat Musneci. Cresterea este datorata in proportie de 65% cercetarii si dezvoltarii de noi produse, iar 35% produselor generice (fara patent).
alexandru.cerchez@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO