Companii

Evenimentele isi reiau incet locul in bugetele companiilor dupa ce piata a fost inghetata

Evenimentele isi reiau incet locul in bugetele companiilor dupa ce piata a fost inghetata

FOTO: Shutterstock

22.04.2010, 00:00 40

"Exista cereri mai multe pentru evenimente de tip lansari deproduse, congrese medicale, conferinte, seminarii sau cursuri, insaacestea se concretizeaza mult mai greu. Insa numarul evenimentelorpe care le-am organizat in primele trei luni ale anului acesta nu acrescut semnificativ fata de aceeasi perioada a anului trecut", adeclarat un reprezentant al hotelului de patru stele New Montanadin Sinaia, care opereaza aproape 750 de locuri in cinci sali deconferinta.

Capacitatea totala de gazduire in sali de conferinte la nivelnational este de aproximativ 96.000 de locuri, potrivit ultimelordate disponibile de la Organizatia Profesionista de Conferinte siExpozitii-Romanian Convention Bureau (RCB).

Marile orase precum Constanta, Brasov si Timisoara totalizeazaaproximativ 22.000 de locuri din spatiile de conferinte, respectiv23% din numarul total. Capitala dispune de 35.000 de locuri in 250de sali de conferinte si spatii de expozitii, adica 36% din numarultotal de spatii de intrunire la nivelul Romaniei.

In 2008, in Capitala se organizau peste 2.000 de conferinte cumai mult de 50 de participanti. Operatorii care activeaza pe piataevenimentelor de business sustin ca anul trecut cererea pentruevenimentele corporate a fost in scadere cu 20-30%, fara a aveadate exacte insa despre valoarea acestei piete.

"Pot spune ca pe piata evenimentelor nu s-a vazut o efervescentain primele trei luni ale anului acesta", a declarat Lucian Boronea,pro­prietarul agentiei de turism Accent Travel&Events, cuafaceri de 14,5 milioane de euro anul trecut. El a mai sustinut caa avut loc o stagnare pe piata organizarii de seminarii,traininguri, conferinte si alte evenimente.

Semne de revenire

Spre comparatie cu anul trecut insa, companiile au inceput saaloce bugete pentru orga­nizarea de evenimente, dupa cumpreci­zeaza Sorin Vaduvoiu, directorul executiv al agentiei deturism Perfect Tour din Capitala, care castiga aproape 15% dinorganizarea de evenimente, adica in primele trei luni ale anului aavut incasari de aproape 750.000 de euro pe acest segment.

Si Cristina Turnagiu Dragna, brand ambasador al hotelului decinci stele Carol Parc Hotel din Capitala, a spus ca acumcom­paniile sunt mai active, vin cu proiecte care vi­zeazaevenimente cu desfasurare pe mai multe luni si bugetele nu mai suntneaparat "de criza". "Suntem solicitati pentru lansari de pro­dusesi intalniri de afaceri".

Cum decide o companie daca face uneveniment

Sorin Ghinescu, marketing&corporate manager al companiei decurierat DPD (Pegasus), spune ca in functie de vanzarile pe care leare compania, se ia decizia de a organiza evenimente debusiness.

"Anul acesta am avut o crestere a veniturilor si de aceea amorganizat trainin­guri, dar si un team-building. Spre exemplu, anultrecut am organizat foarte putine evenimente de business, insa acumnumarul lor a crescut", a declarat Ghinescu, care estimeaza o cifrade afaceri in crestere cu 20% in lei anul acesta, pana la 27,6 mil.lei (6,7 mil. euro).

Bugetul alocat pentru organizarea unui team-building la muntepentru 30 de angajati din companie a fost de 1.500 de euro,potrivit reprezentantului companiei de curierat.

Bani mai putini pentru a face un eveniment

Tarifele pentru evenimentele de tip conferinte, seminarii,team-buildinguri au scazut cu circa 15-25% fata de anul 2008,potrivit jucatorilor din piata, care apreciaza ca anul acestaclientii negociaza mai mult si doresc cat mai multe reduceri pentruevenimentele de business solicitate.

Desi tarifele au fost reduse considerabil fata de anul 2008,exista tot timpul un "dar" din partea clientilor la negocieri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO