Companii

Extenso deschide trei magazine Lotto

22.02.2008, 20:15 109

Compania a mai deschis anul trecut opt magazine monobrand, cinci sub marca Lotto si trei sub marca Gas in Bucuresti, Pitesti si Cluj.
Compania Extenso, importatorul pe piata locala al brandurilor Lotto, Stonefly Italgreen si Gas, va deschide in acest an cel putin patru magazine, in conditiile in care in prezent detine un lant de 32 de unitati monobrand, cu 33% mai mult decat in 2006. "La inceputul anului vom deschide trei noi magazine Lotto in Bucuresti, Brasov si Constanta, iar pentru brandul Gas inca unul in Baneasa Shopping Center din Capitala", a declarat Mirela Rosca, director general al Extenso.
Anul trecut compania a mai deschis opt magazine monobrand, cinci sub marca Lotto si trei sub marca Gas in Bucuresti, Pitesti si Cluj. Dezvoltarea retelei de magazine a necesitat investitii de 820 de mii de euro. "Majoritatea investitiilor s-au inregistrat pentru diviziile de sport si fashion. Pentru magazinele Lotto am alocat un buget de 500 de mii de euro, iar pentru Gas, 320 de mii de euro."
Anul acesta importatorul Lotto va investi si in relocarea sediului propriu si a depozitului, bugetul total ajungand la 4,5 milioane de euro. Terenul pentru cele doua constructii a costat 1,5 milioane de euro si are o suprafata de 6.000 de metri patrati, distribuita in mod egal intre birouri si depozit.
Pentru 2008, Extenso si-a bugetat, pentru divizia de sport si fashion, o cifra de afaceri de 22,4 milioane de euro, in crestere cu 40% fata de anul anterior, cand a reportat o cifra de afaceri de 16 milioane de euro. "Evolutia pietei si extinderea portofoliului nostru de branduri ne determina sa credem ca estimarea este realista. Pentru 2008 ne propunem extinderea portofoliului prin aducerea in Romania a inca doua branduri de fashion", anunta Rosca. Potrivit directorului general al companiei, rezultatele obtinute anul trecut pentru diviziile de sportwear si fashion au fost influentate negativ de evolutia cursului de schimb, cresterea fata de anul anterior fiind doar de 30%.
Marca Lotto contribuie cu pana la 75% la vanzarile companiei, de aceea compania intentioneaza sa gaseasca si o altfel de abordare, prin dezvoltarea altor nise. "Intentionam sa promovam si gama de ceasuri, ochelari si gama de cosmetice. Preconizam o valoare a investitiilor in 2008 pentru brandul Lotto cel putin la nivelul celei de anul trecut."
Extenso mai cuprinde, pe langa divizia de fashion si sport, si divizia de real estate. In 2007, cifra de afaceri pe intreg grupul s-a ridicat la 30 de milioane de euro, marja de profit situandu-se intre 8% si 10%.
Divizia de real estate deruleaza in prezent un proiect de apartamente la Olimp, Sara Sea View, a carei investitie totala se ridica la peste 10 milioane de euro. Conducerea companiei spune ca succesul inregistrat de catre aceasta divizie determina Extenso sa continue investitiile si in real estate.
Pe piata de articole sportive, estimata in 2007 la 160 de milioane de euro, Extenso concureaza cu firme precum Elmec, importatorul Nike, Adidas si Puma.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO