Companii

Fan Courier, afaceri in crestere, marje in scadere

13.08.2007, 19:17 18

Compania de curierat Fan Courier, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata de curierat intern, a inregistrat in primul semestru o cifra de afaceri de 15 mil. euro, in crestere cu 43% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Cresterea cifrei de afaceri a fost impulsionata de atragerea cu 20,5% mai multi clienti fata de aceeasi perioada a anului trecut. In momentul de fata avem un numar total de 11.000 de clienti, din care 80% sunt corporativi", a spus Adrian Mihai, director Fan Courier.
Marja de profit a companiei a scazut insa in primele sase luni cu 3-4% fata de aceeasi perioada a anului trecut, urmand tendinta generala a pietei. Anul trecut compania a inregistrat un profit net de 5 mil. de euro, aferent unei cifre de afaceri de 21 mil. euro, astfel ca marja de profit a depasit 20%.
"Aceasta scadere este influentata de cresterea concurentei pe piata de curierat, cresterea cheltuielilor de exploatare si nivelul ridicat al investitiilor preconizate pe 2007, care se ridica la circa sapte milioane de euro", a precizat Mihai.
Fan Courier deruleaza atat servicii de curierat intern, cat si international, prima categorie avand insa ponderea cea mai mare in cifra de afaceri a companiei. Desi in momentul de fata curieratul international contribuie cu doar 4% la cifra de afaceri, iar axa principala de dezvoltare a Fan Courier este activitatea domestica, reprezentantii companiei sunt in discutii pentru extinderea pe alte piete.
"Fata de aceeasi perioada a anului trecut, putem spune ca s-a dublat curieratul international. Suntem in discutii cu mai multe companii pentru a iesi in Europa, dar negocierile sunt in curs de desfasurare", a spus Adrian Mihai.
In momentul de fata compania are incheiate parteneriate pentru curieratul international cu FedEx, de cinci ani, si cu Transbalkan, de doi ani, iar integrarea in Uniunea Europeana favorizeaza dezvoltarea acestui segment.
"Piata de curierat a cunoscut o dinamizare si o libertate de miscare fara precedent. Sunt tot mai multe cereri de curierat in tarile din jur si mai devreme sau mai tarziu aceste cereri trebuie onorate", spune Adrian Mihai.
Dezvoltarea businessului pe segmentul de curierat intern este in continuare alerta si se datoreaza atat dezvoltarii economiei, expansiunii companiilor in toate zonele tarii, precum si unor noi domenii precum comertul electronic, care castiga teren pe piata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO