Companii

Fan Courier Express a ajuns la afaceri de 9,6 mil. euro dupa primul semestru

08.08.2006, 19:52 27

Compania de servicii postale si curierat Fan Courier Express a inregistrat o cifra de afaceri de 9,6 mil. euro in primul semestru, in crestere cu 55% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Pana acum, raportat la aceeasi perioada a anului trecut, ne-am incadrat in cresterea prognozata", spun reprezentantii companiei.
Fan Courier Express estimeaza pentru anul in curs o cifra de afaceri de peste 20 mil. euro, in crestere cu 50%-60% fata de anul trecut. Anul trecut cifra de afaceri a companiei a fost de 14 mil. euro, mai mult cu 40% fata de anul precedent, pe fondul maririi parcului auto si a numarului de angajati.
Tendinta de extindere a companiei a continuat si in acest an, numarul total de angajati ajungand dupa primul semestru la peste 1.000 de angajati, fata de 680 la sfarsitul anului trecut.
Investitiile din acest an se vor centra, ca si anul trecut, asupra angajatilor.
"Vom investi peste 250.000 de euro in trainingul personalului", spun reprezentantii companiei.
Totodata, planurile Fan Courier Express iau in calcul si investitii in dezvoltarea infrastructurii, mai ales ca integrarea in UE presupune pentru compania de curierat o concurenta mult mai agresiva, dar si clienti mai numerosi.
In acest context, FCE nu exclude posibilitatea unor fuziuni o data cu integrarea. "Am avut mai multe propuneri pana acum, dar nu am gasit niciuna care sa ne convinga", spun oficialii FCE.
Peste 70% din serviciile Fan Courier au fost reprezentate de transportul de corespondenta in tara, restul fiind coletarie.
Conform datelor publicate de ANRC, Fan Courier detine 41,1% din piata interna a "serviciilor postale expres".
Practic, pe piata curieratului intern Fan Courier Exppress detine al doilea loc dupa Cargus, care a inregistrat in 2005 o cifra de afaceri de 15,3 mil. euro. Cei doi jucatori detin impreuna aproximativ 80% dintr-o piata evaluata la aproximativ 40 mil. euro.
Fan Courier Express detine 400 de puncte de distributie la nivel national si un parc auto care se ridica la 1.000 de masini.
Clientii Fan Courier sunt in proportie de 70% companii mari, 28% IMM-uri si 2% persoane fizice. Aparuta pe piata in aprilie 2001, in urma unei investitii initiale de un milion de euro, Fan Courier ofera servicii de transport marfa, curierat, distributie si transport de valori.
Fan Courier ofera si servicii de curierat extern in Bulgaria, Turcia, Macedonia si Grecia prin intermediul unei firme specializate pe acest tip de curierat - Transbalkan.
Pe segmentul de curierat international cei mai importanti jucatori sunt TNT, care a avut o cifra de afaceri de 20 mil. euro, si DHL, cu afaceri care se ridica la 18 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO