Companii

Farmaciile Remedio mizeaza pe cartea extinderii agresive

Farmaciile Remedio mizeaza pe cartea extinderii agresive

Amalia Georgescu, directorul general al Remedio

30.08.2007, 18:12 54

Reteaua de farmacii Remedio, parte a grupului de firme Montero, intentioneaza sa atinga 300 de unitati in 2009, fata de 58 de locatii in prezent, pe fondul achizitiei de lanturi de profil de dimensiuni mai mici si al deschiderii de unitati in interiorul hipermarketurilor. Potrivit informatiilor existente in piata, pretul mediu al unei farmacii (in care nu intra cele care pot fi deschise in interiorul hipermarketurilor) este de aproximativ 200.000 de euro.
"Businessul a fost gandit pentru a creste stabil, astfel ca ne-am propus sa ajungem la 300 de unitati in 2009. Fondurile necesare acestor planuri vor fi atat proprii, si vor acoperi primul an si jumatate de investitii, insa ne gandim firesc sa apelam si la credite", a spus Amalia Georgescu, directorul general al Remedio.
Actionariatul Remedio este impartit intre familia Tudorache (50%) si un vehicul de investitii inregistrat in Islanda, Pharma Investment (50%).
Amalia Georgescu a venit la conducerea Remedio in noiembrie 2006 si a preluat fraiele afacerii direct din mainile actionarilor care se implica acum numai la nivel de strategie de dezvoltare.
La inceputul acestui an, Remedio a demarat un amplu proces de reasezare pe piata, care vizeaza cele 58 de farmacii. Costul acestei operatiuni este estimat la aproximativ 3 mil. euro.
"In ianuarie-februarie am inceput sa lucram la acest proiect de rebranding. Lucrurile au fost impulsionate atat de piata, cat si de interesele celor doi asociati in sensul de a dezvolta acest business. Pentru cele 58 de farmacii, costul va depasi 3 milioane de euro in sensul de rebranding, logo, investitie in personal. Probabil ca vom termina in sase luni, iar la nivel national in maxim un an si jumatate", a precizat Amalia Georgescu.
Pana la sfarsitul anului, planul Remedio este sa ajunga la 75 de farmacii la nivelul intregii piete. Departamentul de dezvoltare al companiei a fost infiintat in aprilie, iar in prezent Remedio poarta negocieri pentru cumpararea de retele mici locale.
Cifra de afaceri a Remedio a ajuns la 19 mil. euro la finalul anului 2006, in timp ce pentru acest an compania si-a bugetat o crestere de 25%. Prima jumatate a anului a adus o crestere de 19% a afacerilor Remedio. Numarul angajatilor companiei este in prezent de 250 de persoane.
In prezent, o pondere importanta in cifra de afaceri o au produsele cosmetice (12%), dar si remediile naturiste (7%). De asemenea Amalia Georgescu spune ca o contributie importanta vor capata produsele si serviciile destinate copiilor si mamelor.
"Am dori ca ponderea acestor produse in totalul cifrei de afaceri a companiei sa fie apropiata de ponderea cosmeticelor", a spus Amalia Georgescu. Un alt plan al actionarilor Remedio il reprezinta iesirea in afara tarii.
"Avem planuri de dezvolatre in afara tarii, care vizeaza atat reteaua de farmacii, cat si alte proiecte ale grupului. Suntem in momentul in care tatonam piata", a spus Amalia Georgescu. Prima farmacie Remedio a aparut in 1991 in Bucuresti, si era detinuta de familia Tudorache.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO