Companii

Farmec Cluj, plus 10% la vanzarile pe pietele UE

04.02.2008, 14:09 20

ompania Farmec Cluj, cel mai mare producator local de pe piata cosmeticelor, estimeaza ca vanzarile pe piata internationala vor ajunge anul acesta la aproape 2,4 mil. euro, mai mare cu 10% fata de anul anterior.
In prezent, exportul reprezinta 10% din veniturile companiei, adica aproape 2,15 mil. euro. "Planificam dezvoltarea exporturilor pe pietele asiatice: Hong Kong, China, Coreea de Sud, dar si o crestere a vanzarilor pe pietele UE, ca urmare a cresterii increderii consumatorilor din aceste tari in produsele provenind din Romania. Actualmente exportam in majoritatea tarilor membre ale UE", a declarat Mariana Sinitaru, specialist marketing in cadrul Farmec Cluj. Compania exporta de peste 30 de ani, in prezent numarul destinatiilor pentru export depasind 60 de tari. Pe langa statele din comunitatea europeana, Farmec Cluj mai exporta in Japonia, Statele Unite ale Americii, America Latina, si Emiratele Arabe. Cele mai vandute game din portofoliul Farmec sunt Gerovital H3, Gerovital Plant si Aslavital, care reprezinta aproximativ 20% din cifra de afaceri a companiei.
Pentru acest an, Farmec Cluj si-a bugetat afaceri de
24,7 mil. euro, in crestere cu 15% fata de anul trecut, cand cifra de afaceri raportata a fost de 21,5 mil. euro. Tot pentru anul trecut, profitul companiei s-a ridicat la 2,6 mil. euro. "Investitiile in tehnologie si in dezvoltarea retelei din ultima perioada, coroborate cu strategiile de promovare adoptate, au condus la evolutia pozitiva a cifrei de afaceri. Mizam in continuare pe dezvoltarea pietei produselor cosmetice din Romania si pe cresterea productivitatii, ambele avand o influenta pozitiva asupra vanzarilor companiei", a spus Sinitaru.
Planul de investitii al companiei din Cluj se intinde pana in 2010 si cuprinde un buget de peste 12 mil. euro, bani care se vor fi folositi in crearea unor noi sectii de productie pe platforma de la sediul central si inca patru sectii de productie pe platforma din satul Dezmir.
Anul trecut, in luna septembrie, Farmec Cluj a mai inaugurat o sectie de productie, in urma unor investitii de trei milioane de euro. "Investitia s-a materializat in achizitia de utilaje si echipamente noi, precum si in reamenajarea spatiilor de depozitare. Noile utilaje au dus la cresterea productivitatii si la scaderea costurilor de productie", a explicat Sinitaru. De asemenea, in noiembrie 2007 a fost inaugurat un laborator de evaluare a conformitatii in industria produselor cosmetice, investitia ajungand la 90.000 de euro, dintre care 45.000 au reprezentat fonduri obtinute in baza unui program de cofinantare pentru dotarea laboratoarelor. In prezent personalul companiei numara aproximativ 600 de angajati.
Anul acesta, Farmec intentioneaza sa lanseze aproximativ 90 de produse noi, in acestea fiind incluse si relansarile unor game deja consacrate. Dintre acestea, 80% vor reprezenta produse cosmetice, iar restul de 20%, produse de ingrijire a locuintei.
Piata cosmeticelor era estimata in 2007 la 720 mil. euro, pentru acest an companiile de profil mizand pe o crestere a acesteia de pana la 10%. Printre competitorii companiei clujene la nivel local se numara Procter & Gamble, Unilever, Avon sau Oriflame, dar si producatori cum ar fi Elmi Prodfarm sau Gerovital Cosmetics.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO