Companii

Farmec mizeaza pe romanii din Spania si Italia

10.07.2007, 19:15 47

Farmec, cel mai mare producator de cosmetice cu actionariat romanesc, si-a majorat exporturile cu 8,6% in primele cinci luni ale anului fata de aceeasi perioada din 2006, compania intentionand sa deschida noi reprezentante in strainatate in perioada urmatoare.
"Integrarea in Uniunea Europeana inseamna foarte mult pentru noi, deoarece pe langa posibilitatile mult mai usoare din punct de vedere legislativ de extindere, ofera posibilitatea negocierii cu marile retele de retail atat pentru produse sub marca proprie, cat si pentru marcile noastre", a afirmat Horia Turdean, directorul de marketing si vanzari al companiei Farmec.
Producatorul are in derulare un proiect de deschidere a unei reprezentante in Budapesta, care urmeaza sa fie functionala la inceputul anului viitor, si mizeaza pe notorietatea brandului in comunitatile de romani din Spania si Italia pentru alte inaugurari de magazine pe pietele externe. In prezent, compania exporta in majoritatea statelor din Uniunea Europeana, dar nu are reprezentante pe pietele pe care opereaza.
Potrivit informatiilor companiei, reprezentantele externe vor fi atat centre de distributie pentru produsele proprii, cat si magazine de prezentare.
Prin intermediul celor trei reprezentante vor fi comercializate in principal cosmeticele din gama Gerovital H3, relansata anul trecut.
Exporturile reprezentau anul trecut mai mult de jumatate din productia de cosmetice Gerovital H3, brand care detinea aproape 80% din vanzarile totale ale companiei realizate pe pietele externe, in 2006.
Farmec exporta in prezent pe piete de pe toate continentele.
"Pe piata locala am inregistrat o usoara crestere a vanzarilor pe primele 5 luni ale anului, iar pe segmentul de ingrijire faciala ne mentinem pozitia de lider al vanzarilor cantitative", au precizat reprezentantii Farmec. Compania este prezenta pe segmentul de ingrijire a tenului cu marcile Gerovital H3, Gerovital Plant, Aslavital, Farmec, Doina si Aver.
Farmec realizeaza anual peste 15 milioane de unitati de produse in fabrica detinuta la Cluj-Napoca, portofoliul companiei cuprinzand peste 400 de produse, cosmetice si medicamentoase de uz extern sau produse pentru intretinerea locuintei.
Compania a anuntat un plan de investitii de aproximativ 10 mil. euro pentru modernizarea si retehnologizarea spatiilor de productie, in perioada 2006-2010, care vizeaza si dezvoltarea exporturilor.
Farmec a inregistrat anul trecut o crestere a cifrei de afaceri de 11%, pana la 19 mil. euro. In acelasi timp, profitul companiei a crescut cu 1,1 mil. euro, de la 1,4 mil. euro in 2005 la 2,5 mil. euro anul trecut. Cresterea vanzarilor a fost determinata, in principal, de segmentul de ingrijire faciala, potrivit declaratiilor anterioare ale reprezentantilor companiei.
Cei mai mari jucatori pe piata locala a cosmeticelor sunt companii internationale, precum P&G, Unilever, Avon sau Henkel.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO