Companii

Firmele care produc printuri outdoor au cucerit clientii cu preturi medii si promovare agresiva

Firmele care produc printuri outdoor au cucerit clientii cu preturi medii si promovare agresiva

Magazinul Unirea este una dintre destinatiile preferate ale companiilor care aleg sa se promoveze prin printuri outdoor de mari dimensiuni

23.03.2009, 00:00 151

Alexandru Catalin Mihaescu a infiintat in 2004 impreuna cu sotia compania de productie de bannere Immad Group Management. "Nu a fost deloc cum ne-am asteptat. Eu si sotia ne-am gandit cum sa incepem sa ne descurcam singuri si sincer m-a inspirat un articol chiar de la rubrica 'Afaceri de la zero'", a declarat el.

Antreprenorii nu aveau deloc experienta in domeniu, intrucat Catalin Mihaescu avea numai 22 de ani, iar sotia sa 20 cand au demarat afacerea.
Pentru a nu da faliment, s-au orientat si catre productia de site-uri si au transformat compania in agentie de publicitate. "Investitia initiala a constat in achizitia unui calculator, ne-am facut carti de vizita, iar ulterior tipografia cu care colaboram ne-a oferit gratuit pliantele de prezentare. Abia dupa o perioada am apelat la credite de investitii si leasing", a adaugat el.
Ulterior, agentia de publicitate s-a transformat in firma de productie, oferind preturile medii practicate pe aceasta piata. Compania produce printuri de mari dimensiuni si site-uri. "Preturile produselor pe care le realizam sunt la limita, pentru ca am patruns pe piata pe criterii strict economice, pornind de la ideea ca trebuie sa avem cel mai bun raport calitate-pret", a adaugat el.
Pentru un print outdoor pe hartie preturile pornesc de la 4,5 euro/mp, iar pretul pentru realizarea unui site poate ajunge la 2.000 de euro.
Gasirea primilor clienti a fost un proces costisitor si de lunga durata. "Sotia mergea pe la firme si incerca sa vanda produsele si serviciile noastre. Dupa sase luni nu vandusem nimic. Apoi gheata s-a spart si, dupa multe peripetii, am inceput sa avem si clienti", a explicat antreprenorul.
Immad Group Management a avut in 2007 o cifra de afaceri de aproximativ 51.000 de euro, arata datele de pe site-ul Ministerului de Finante. Agentiile de publicitate sunt clienti constanti ai companiei, care, dupa cum a constatat Catalin Mihaescu, "trebuie tratati ca imparatii".
Numarul de clienti variaza in functie de sezon si de activitatile de promovare ale companiei. "In perioada concediilor, comenzile scad vertiginos", sustine el.
"La inceput, era foarte greu pentru ca aveam preturi si termene de livrare destul de mari, iar producatorii puteau sa ofere conditii mai bune decat noi", a adaugat el. Daca la inceput antreprenorii erau si singurii angajati, acum compania are 14 angajati. Problemele intampinate in activitatea de productie vizeaza dificultatile cu achizitionarea materialelor pentru productie, gasirea unor utilaje performante si probleme legate de angajati.
"Daca un angajat greseste, de multe ori e imposibil sa indrepti greseala, si toti au de suferit", a mentionat antreprenorul. Planurile de viitor ale companiei includ construirea unei hale de productie cu birouri, precum si alte investitii in utilaje noi si performante.
Acorn Production este o alta companie de productie care a luat fiinta in anul 2000, cand, la numai 22 de ani, Nina Tudor impreuna cu sotul sau, Eugen Tudor si Nicoleta Cojocaru alegeau sa demareze pe cont propriu un business. S-au cunoscut intr-un moment in care Nina Tudor lucra intr-o agentie de publicitate, iar sotul sau intr-o tipografie. "Am avut nevoie de serviciile pe care le presta tipografia respectiva si asa a inceput totul".
Experienta dobandita in domeniu a fost cea care a hotarat directia noului drum. "Am ales acest business pentru ca este un domeniu care ma fascineaza si in care nicio zi nu seamana cu alta. Aceasta alegere a venit in completarea activitatii trecute, dat fiind ca inaintea acestei date asta am facut atat eu, cat si sotul meu," marturiseste Nina Tudor.
La inceput afacerea nu se profila a fi ceea ce este astazi. "Mai intai am inceput cu productie tipografica nepretentioasa, gen afise, pliante, formularistica si cu utilaje tipografice inchiriate", spune antreprenoarea. Astazi, la opt ani departare de inceputuri compania si-a diversificat produsele oferite, de la caiete mecanice personalizate si lucrari stantate, la carti legate in piele si agende de birou. Pentru a se dezvolta in business, au decis sa infiinteze o noua societate, Acorn Print, care se va ocupa exclusiv de segmentul agendelor de piele.
Preturile produselor oferite variaza si, data fiind diversitatea acestora, este greu de dat un interval de pret exact, insa o carte de vizita poate pleca de la 5 eurocenti, iar o agenda de piele poate ajunge la 40 de euro.
Cand a decis sa aleaga acest drum, nu se bazau pe resursele financiare detinute, ci doar pe cativa clienti pe care ii cunoscusera in momentul in care erau angajati in domeniu. Investitia initiala, in valoare de 5.000 euro, a fost obtinuta printr-un credit bancar, iar fondurile au fost canalizate catre utilajele necesare productiei. Ulterior, au fost necesare noi investitii, care au totalizat 200.000 de euro.
Rezultatele au fost insa pe masura, cifra de afaceri urcand in timp. Daca in anul 2007 ea a urcat la aproximativ 400.000 euro, anul trecut antreprenorii vizau o majorare cu 10%, "deoarece valoric vanzarile au fost mai mari, insa nu putem spune ca acelasi trend il va urma si profitul", a spus Nina Tudor. Potrivit informatiilor companiei, marja de profit estimata pentru anul in curs urmeaza sa se situeze in jurul valorii de 30%.
Cand au pornit la drum erau cinci, acum sunt 15 angajati care au fost gasiti prin cunostinte.
La momentul in care businessul se lansa pe piata, erau mai putine tipografii, "cu mult mai putine decat in prezent", isi aminteste ea. Acum concurenta este foarte mare, insa pe segmentul legatorie de arta si agende cu coperte din piele "nu prea avem concurenta", a adaugat ea.
Desi a pornit la drum impreuna cu cativa clienti, a fost necesara promovarea firmei pentru a putea atrage unii noi. "Am apelat la promovarea online, astfel, printr-o campanie agresiva si practica am castigat un numar impresionant de noi clienti." In categoria clientilor tinta oamenii de afaceri includ toate societatile comerciale private precum si pe cele de stat care au nevoie de serviciile pe care le ofera. "Prin urmare toti sunt clienti tinta", spune antreprenoarea. Clientii romani se arata receptivi la produsele companiei, in special in ceea ce priveste produsele din sectorul legatoriei de arta.
Numarul acestora este intr-o continua crestere, insa poate varia in functie de perioada din an. "Din septembrie pana in decembrie numarul clientilor creste", spune antreprenoarea.
Atunci cand priveste in urma isi aminteste ca au existat si momente dificile, in special in ceea ce priveste cooperarea extrem de greoaie cu bancile in privinta acordarii creditelor. Acestea au fost insa depasite "cu multa rabdare si perseverenta", rememoreaza ea.
In conditiile actualei crize financiare afacerea se resimte, in special in sectorul vanzarilor, unde se vede o scadere a numarului de produse vandute comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Exista astfel pericolul acumularii unor stocuri de marfa.
Pentru viitor planuiesc sa continue sa investeasca in segmentul de prelucrare a pielii pentru a putea realiza in-house promotionale de lux, din piele si coperte din piele la un nivel mult mai ridicat de caliate decat pana acum, potrivit informatiilor companiei.
 
Immad Group Management:
  • Infiintata in 2004
  • Firma a apelat la credite de investitii si leasing pentru a se extinde
  • Cifra de afaceri in 2007: 51.000 de euro
  • Numar angajati: 14
  • Investitie initiala: achizitionarea unui calculator, realizarea unor carti de vizita, pliante de prezentare
  • Principalii clienti: agentiile de publicitate
 
Acorn Production:
  • Infiintata in 2000
  • Investitie totala: circa 200.000 euro
  • S-a apelat la promovarea online, printr-o campanie agresiva cu tinta oamenii de afaceri
  • Numar angajati: 15
  • Cifra de afaceri 2008: 440.000 euro
  • Marja de profit: 30%

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO