Companii

Fostul şef al JW Marriott i-a convins pe proprietarii hotelului Carol Parc să preia brandul lansat de el

Fostul şef al JW Marriott i-a convins pe proprietarii hotelului Carol Parc să preia brandul lansat de el

Autor: Mirabela Tiron

02.09.2010, 23:55 347

Carol Parc Hotel, cea mai luxoasă unitate hotelieră din România,deschisă în urmă cu trei ani, şi-a schimbat numele în AduccoImperial Carol Parc Hotel, în urma semnării unui contract demanagement cu Aducco, un brand lansat pe piaţa românească de KurtStrohmayer, fostul director general al JW Marriott dinCapitală.

"Din primăvară am început să avem discuţii pentru a trece sub uncontract de management, mai ales că soţul meu a vrut să se retragădin administrarea hotelului pentru a avea timp de alte proiecte", adeclarat Sylvia Petre, soţia lui Adrian C. Petre, proprietarulhotelului. Ea a precizat că pe tot parcursul activităţii hotelului,Kurt Strohmayer, care este şi un prieten al familiei, a fost unconsultant.

"A văzut şi când s-a pus primul tapet în hotel", îşi aminteşteSylvia Petre.

Deşi a trecut sub contractat de management, hotelul va fi condusde soţia lui Adrian Petre. Anul trecut, hotelul de lux a rulat ocifră de afaceri de circa 343.000 de euro şi un profit de 35.000 deeuro, cu un număr de 25 de angajaţi, potrivit datelor de laMinisterul Finanţelor. Cu un an în urmă, hotelul avea o cifră deafaceri de 550.000 de euro şi pierderi de 244.000 de euro, aratăaceeaşi sursă. În hotelul de lux, care operează 17 camere, secazează vedete internaţionale, oameni de afaceri şi politicieni.Aproape 50% din veniturile hotelului sunt aduse de cazare, restulprovenind din segmentul de food&beverage.

"Acesta este primul hotel din România şi din străinătate cu caream încheiat un contract de management şi care a preluat brandulAducco Imperial. Nu pot preciza la cât se ridică valoarea acestuicontract, aceste informaţii fiind confidenţiale", a spus fostul şefal Marriott.

Strohmayer a condus în perioada 2003-iunie 2009 cel mai marehotel de cinci stele de pe piaţa din Capitală, JW Marriot, iarulterior a înfiinţat compania de consultanţă în management hotelierAducco. Fostul şef al JW Marriott şi-a propus să intre pe piaţă cutrei branduri, respectiv Aducco Imperial, adresat hotelurilor delux, Aducco şi Ducco.

"Suntem în negocieri şi cu alte hoteluri din străinătate învederea afilierii lor la lanţul Aducco", a declarat Strohmayer.

Întrebat de ZF care sunt obiectivele Aducco Imperial Carol Parc,Strohmayer, a declarat că acestea sunt confidenţiale şi nu pot fifăcute public. "S-au făcut schimbări doar în ceea ce priveştepolitica de preţ a hotelului, tarifele crescând de la 170 de eurola 225 de euro".

Pe de altă parte, Sylvia Petre a precizat că va fi schimbată şipolitica de distribuţie a hotelului, care se concentra până înprezent pe canalele online de rezervări. După semnarea contractuluide management cu Aducco, hotelul va dezvolta relaţiile cu agenţiilede turism şi cu clienţii corporate.

"În primul semestru al anului acesta, rezultatele hotelului aufost aproape la fel cu cele din prima parte a anului trecut. Nu amieşit din criză, dar sper că vânzările de camere vor creşte dupăsemnarea acestui contract", a precizat ea, adăugând că afilierea laAducco nu a necesitat practic o investiţie, ci pe parcurs se varealiza acest lucru. Anul trecut, hotelul a operat la un grad deocupare de 28%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO