Companii

Gerard, Citroën: Ne asteptam la o crestere de 10% a pietei in 2010

Gerard, Citroën: Ne asteptam la o crestere de 10% a pietei in 2010

Anul acesta Citroën Romania estimeaza ca piata formata din autoturisme plus vehicule comerciale usoare va ajunge la aproximativ 150.000 de unitati

03.09.2009, 15:27 15

„Ne asteptam ca segmentul monovolumelor sa fie cel mai putin afectat de criza. Spre exemplu, Citroën a inregistrat cresteri pentru monovolumele din gama. Daca ne uitam la nivel european unul dintre segmentele cu cele mai mari cresteri este cel al monovolumelor de clasa mica, iar in Romania este foarte mic", a spus Gerard.

Citroën a lansat pe piata locala in vara acestui an noul C3 Picasso, monovolumul de clasa mica al constructorului francez, precedat de modelele C4 Picasso.

Segmentul monovolumelor a inregistrat in primele sapte luni ale acestui an o scadere de 39%, mai mica si decat cea a SUV-urilor, care in anii anteriori inregistrau cele mai sustinute cresteri.

In primele sapte luni ale acestui an vanzarile Citroën pe piata locala au inregistrat o scadere de 37%, la 1.562 de autovehicule, pe o piata care a scazut cu peste 56%. Cota de piata a marcii franceze a fost de 1,9% la nivelul lunii iulie si de 1,7% in intervalul ianuarie-iulie. Comparativ, in perioada similara a anului trecut, cota de piata a Citroën era de 1,2%.

„Citroën si-a majorat cota de piata comparativ cu anul precedent. Nu suntem departe de targetul pe care ni l-am stabilit. In a doua parte a anului

ne-am propus sa atingem o cota de piata de putin peste 2%", a subliniat Gerard.

Principala problema cu care se confrunta acum piata auto este lipsa creditarii si conditiile dure pe care putini le mai pot indeplini, potrivit sefului Citroën Romania.

Cei care cumpara in continuare masini, in general le achizitioneaza cu cash. „Si in a doua jumatate a anului, cei care vor cumpara masini le vor achizitiona cu cash - persoane fizice care au economii, companii care dispun de finantare pentru leasing", a spus Gerard.

Anul acesta Citroën Romania estimeaza ca piata formata din autoturisme plus vehicule comerciale usoare va ajunge la aproximativ 150.000 de unitati, fata de 310.000 de masini in anul 2008.

„In 2010 ne asteptam la o crestere de 10% a pietei comparativ cu anul curent, undeva la un nivel de 165.000 de automobile. In ceea ce priveste marca Citroën, dorim sa ne marim cota de piata la aproximativ 3%, in timp ce targetul stabilit este de 2,8%", a declarat Gerard.

Pe de alta parte, majoritatea jucatorilor de pe piata auto se asteapta ca si in 2010 declinul sa continue, iar incepand cu trimestrul trei al anului viitor piata auto locala sa reintre pe un trend ascendent.

Stocul Citroën este de aproximativ 600 de masini in prezent, fata de aproape 1.000 in aceeasi perioada a anului trecut, scadere datorata reducerii nivelului pietei auto.

„In prezent stocul nostru de masini este la un nivel scazut, la jumatate daca il comparam cu cel de anul trecut. Stocurile au scazut datorita pietei auto dar acopera cererea pentru urmatoarele doua luni si jumatate, la fel ca si anul trecut", a subliniat Didier Gerard.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO