Companii

Germanii de la Real au 50 mil. euro pentru extinderea retelei

16.05.2010, 23:09 31

Reteaua de hipermarketuri Real Romania, detinuta de grupulgerman Metro, si-a majorat capitalul social cu 50 mil. euro,resursele putand acoperi investitiile in doua magazine noi.

De la inceputul anului, compania a deschis o singura unitate, inzona Policolor din Bucuresti, anuntand finalizarea unor investitiide 23 de milioane de euro.

Urmatorul proiect de extindere ar putea fi inaugurat lasfarsitul lui 2010 sau inceputul anului viitor, potrivitreprezentantilor retailerului, care insa nu au dat detalii desprelocalizarea acestuia.

In acest an, extinderea Real la nivel local va fi sustinuta, celmai probabil, tot de catre resursele financiare ale companiei-mamadin Germania, in conditiile in care reprezentantii Real Romaniaestimau ca reteaua va trece pe profit in 2010.

Compania a raportat pierderi de 55 mil. euro pe 2008, la o cifrade afaceri de 718 mil. euro, conform datelor de la Ministerul deFinante.

2010 este primul an in care operatorul isi reduce semnificativritmul de expansiune la nivel local, cu 1-2 proiecte finalizate,fata de 4 deschideri in 2009 si un ritm de 6-8 inaugurari atins inprimii ani de la lansarea pe piata romaneasca. Cu toate acestea,francezul Michel Lamoot, directorul general al Real HypermarketRomania, declara recent ca de anul viitor reteaua va reveni laritmurile de extindere cu 4 unitati noi pe an.

Doar in Capitala, germanii au anuntat ca ar putea dublainvestitiile, cu alte cinci proiecte de extindere in zonele de lamarginea orasului.

Real este a doua divizie adusa de Metro pe piata locala dupareteaua Metro Cash & Carry, lansata in Romania in anul1996.

Desi in acea perioada retailerii straini ocoleau Romania dincauza puterii de cumparare reduse si a instabilitatii mediuluieconomic, reteaua Metro a adus profit grupului german in doar doiani de operare la nivel local, cu vanzari medii de 50 mil. euro pemagazin. Investitiile in magazinele cash & carry realizate inprimii ani au fost insa mult sub nivelul celor cu care grupul si-afacut intrarea pe piata in segmentul hipermarketurilor.

Real Romania a avut anul trecut vanzari de circa 750 mil. euro(cu TVA), cu 24 de magazine operationale si aproape 8.300 deangajati. Compania nu a publicat date despre profitul saupierderile din 2009.

Singurii competitori ai sai la nivel local sunt reteleleCarrefour, Kaufland, Auchan si Cora, pe o piata a bunurilor de largconsum estimata la circa 20 mld. euro.

Grupul Metro, cel mai mare jucator din comert, a raportat anultrecut afaceri de aproape 2 miliarde de euro la nivel local, cu unnumar total de 48 de magazine.

Agresivitate pe hipermarketuri

Primul magazin Real in Romania a fost deschis in 2006, iarretailerul a pariat pe o strategie agresiva de extindere, ajungandin mai putin de patru ani la 25 de unitati operationale siinvestitii totale de aproximativ jumatate de miliard de euro pepiata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO