Companii

Grupul de firme Eurolines stagneaza la 15 mil. euro in primul semestru

Grupul de firme Eurolines stagneaza la 15 mil. euro in primul semestru

Dragos Anastasiu: Anul viitor vom cumpara cel putin 4 autocare noi si un autocar VIP

15.09.2006, 21:11 168

Grupul de firme Eurolines a inregistrat in primul semestru o cifra de afaceri de 15 milioane de euro, potrivit lui Dragos Anastasiu, general manager al companiei si unul dintre cei doi actionari ai companiei.
"Cifra de afaceri la jumatatea anului a ramas stabila fata de aceeasi perioada a anului trecut pentru ca sunt domenii in care ne-am orientat spre eficientizare, iar in multe momente eficientizarea se realizeaza si prin reducerea cifrei de afaceri", adauga el.
Grupul este format din aproximativ 16 firme cu activitati diverse, de la agentie de turism, transport de marfa si de persoane, leasing auto, taximetrie sau curierat.
"Touring Europabus Romania, cu activitati de transport international, are ponderea cea mai mare in cifra de afaceri a grupului pentru ca aici autocarele sunt inmatriculate si tot ce se vinde este cifra de afaceri, spre deosebire de vanzarea de bilete pentru avion, unde cifra de afaceri este comisionul", spune Dragos Anastasiu.
Touring Europabus a inregistrat la sase luni o cifra de afaceri de 6,5 milioane de euro, cu 15% in plus fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Am vrea sa ajungem in acest an la nivelul la care eram in 2004, intrucat 2005 a fost cel mai rau an", spune Anastasiu. Compania de transport a avut in 2005 pierderi de 130.000 de euro la o cifra de afaceri aferenta de 14,5 milioane de euro.
In 2004, Touring Europabus a raportat o cifra de afaceri de 17,5 milioane de euro si un profit de 40.000 euro.
"Anul trecut a fost anul piratilor. Schimbarea legislatiei i-a facut pe romani sa plece in strainatate cu mijloace mai mici de transport si transportatorii traditionali au avut de pierdut", spune managerul Eurolines.
Pe segmentul transporturilor internationale, Anastasiu si-a propus in lunile urmatoare o investitie de 1,5 milioane de euro in reinnoirea parcului auto. In acest moment, compania dispune de un parc auto de 40 de autocare, care au o vechime medie de 4 ani.
"Pentru anul viitor, vom cumpara cel putin 4 autocare noi si un autocar VIP", spune Anastasiu. Autocarul VIP va fi prima achizitie de acest gen de pe piata din Bucuresti si va costa in jur de 400.000 de euro. "Este nevoie si pe piata romaneasca de autocare super lux, pentru firme care isi doresc si isi permit acest lucru", adauga el.
Compania si-a micsorat in acest an numarul de autocare, dar a lucrat la restructurarea retelei. "Am scurtat timpul de stat in strainatate pentru a ne eficientiza activitatea", spune Anastasiu.
Al doilea business ca marime din cadrul grupului Eurolines are ca obiect de activitate vanzarea de bilete.
Pe acest segment s-a inregistrat in primele sase luni ale anului o cifra de afaceri intre 4 si 4,5 milioane de euro, cu 70% in plus fata de aceeasi perioada a anului trecut. Pe anul 2006, compania si-a propus atingerea unei cifre de afaceri din vanzarea de bilete de 9 milioane de euro.
"Cresterea a venit pe fondul cresterii traficului si se datoreaza si faptului ca avem cea mai mare retea de agentii de turism din tara", spune Anastasiu. Ponderea biletelor vandute pe segmentul de leisure (pachetele de vacanta - n.r.) este mai mare decat ponderea biletelor pe segmentul de business, mai spune reprezentantul Eurolines.
Cresterea pe vanzarea de bilete a fost impulsionata si de introducerea in aceasta vara a charterelor spre Madrid, in baza unui parteneriat incheiat cu operatorul aerian spaniol Air Europa.
De asemenea, agentia de turism Eurolines tinteste in a acest an o cifra de afaceri de 5 milioane de euro, cu aproximativ 10% mai mult decat in 2005. Rezultatele pe primul semestru sunt incurajatoare in acest sens, agentia de turism inregistrand o cifra de afaceri de 2,3 milioane de euro.
"Semestrul al doilea este in general mai bun decat primul atat pentru agentia de turism, cat si pentru transportul cu autocarul sau cu avionul. In semestrul al doilea sunt trei luni de varf: iulie, august si decembrie", spune Anastasiu.
Businessul cu cea mai rapida crestere este, potrivit reprezentantilor Eurolines, inchirierea de masini (rent a car).
Cifra de afaceri inregistrata pe acest segment in primul semestru a fost de 400.000 euro, iar pe tot anul se estimeaza o cifra de afaceri de 1 mil. euro, dublu fata de anul trecut.
"Cifra de afaceri pe acest segment se dubleaza de la an la an", spune Anastasiu.
Reprezentantul grupului Eurolines estimeaza pentru 2006 o cifra de afaceri de cel putin 27 de milioane de euro la nivelul intregului grup.
Anastasiu ia in calcul posibilitatea unor achizitii sau a unor fuziuni, odata cu integrarea in Uniunea Europeana.
"Inca exista o doza puternica de lipsa de realism in evaluarea afacerilor. In general, managerii isi supraevalueaza afacerile", spune el. Totodata, managerul Eurolines este de parere ca transportul cu autocarul va trece prin momente dificile in urmatoarea perioada pentru ca vor intra din ce in ce mai multe low-cost-uri si firme de transport mari.
"Cea mai buna solutie este in aceasta situatie consolidarea afacerii", spune Anastasiu.
Liniile pe distante mari (long distance) cu autocarul vor fi primele afectate de invazia low-cost-urilor.
In afara de intrarea companiilor mari, un alt trend pe segmentul transporturilor atat cu autocarul, cat si cu avionul va fi liberalizarea pietei de profil.
"Companiile de transport vor putea face transport intern cu aceleasi autocare cu care fac transport international", explica el.
In acelasi timp, pe piata aeriana din Romania vor intra din ce in ce mai multe companii straine.
"Odata ce va fi introdusa si in Romania reglementarea de tip open air, o companie din Cehia, de exemplu, va putea sa faca curse regulate pe ruta Bucuresti - Berlin fata de situatia actuala, cand nu ar putea face curse regulate decat pe relatia Cehia - Bucuresti", adauga Anastasiu.
Cresterea traficului, atat terestru, cat si aerian, s-a facut simtita anul trecut, dar si anul acesta.
"Din informatiile pe care le am traficul rutier a crescut anul trecut cu 3-4%, iar traficul aerian cu 23%. Anul acesta cresterea traficului terestru va fi de aproximativ 10%, iar a celui aerian de 15%", mai precizeaza Anastasiu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO