Companii

Grupul german Metro a vandut obligatiuni in lei cu o dobanda de 11,5%, asistat de BCR si Erste

Grupul german Metro a vandut obligatiuni in lei cu o dobanda de 11,5%, asistat de BCR si Erste
19.08.2009, 00:00 25

Grupul Metro, cu afaceri de peste 2 miliarde de euro pe piata romaneasca, a strans 80 de milioane de lei printr-o emisiune de obligatiuni lansata in iulie, asistat de Erste Bank si BCR, subsidiara locala a bancii austriece.

Retailerul german, care opereaza la nivel local 24 de magazine Metro Cash & Carry si 21 de hipermarketuri Real, este prima companie din vestul Europei care lanseaza obligatiuni denominate in lei.

Obligatiunile emise pe 23 iulie in acest an au fost in valoare de 100 mil. lei si au scadenta la un an si un randament de 11,55%, potrivit Mediafax. Reprezentantii Metro au precizat ca fondurile atrase vor fi utilizate pe piata romaneasca pentru a finanta dezvoltarea si modernizarea celor doua divizii active la nivel local, Metro Cash & Carry si Real Hypermarket.

"Am ales moneda locala pentru aceasta emisiune de obligatiuni pentru ca nevoile de finantare sunt in lei, in mare parte", au explicat oficialii Metro.

Intr-un interviu cu Thomas Unger, CFO al Metro Group, transmis de Reuters se precizeaza ca grupul a strans 80 mil. lei prin vanzarea obligatiunilor si ca grupul intentioneaza sa-si majoreze expunerea pe pietele din Europa de Est in urmatorii ani.

Vanzarile grupului german de retail in Europa de Est au scazut cu 12% in prima jumatate a anului, la 7,3 miliarde euro, in contextul crizei economice, potrivit datelor din ultimul raport financiar al companiei.

Pe piata romaneasca, vanzarile au crescut anul trecut cu 9% in euro, de la 1,95 miliarde de euro la 2,12 miliarde de euro. Cea mai mare pondere in vanzarile totale este detinuta in acest moment de divizia de magazine cash & carry, care se adreseaza clientilor profesionisti si care a realizat in 2008 afaceri de 1,5 miliarde de euro.

Planurile retelei Metro Cash & Carry pe termen scurt vizeaza relansarea marcilor proprii si continuarea expansiunii, inclusiv in Capitala. In plus, reteaua ia in calcul aducerea pe piata locala a unui nou concept de comert pe segmentul business-to-business.

La randul sau, reteaua Real este in plin proces de expansiune in acest moment in Romania, dupa aproximativ trei ani de la intrarea pe piata. In acest an divizia de hipermarketuri a Metro va deschide 3-4 unitati la nivel local, prin investitii estimate la 80-100 mil. euro. Reteaua Metro nu a anuntat nicio inaugurare pentru 2009. Metro este cel mai mare jucator din comertul romanesc si detine pozitia de lider si in retailul din Europa. Cei mai mari competitori ai sai la nivel local sunt grupurile germane Rewe (cu Selgros Cash & Carry) si Schwartz (Kaufland) si retailerul francez Carrefour.

 

Cat au strans

  • Metro a lansat in iulie o emisiune de obligatiuni in valoare de 100 mil. lei
  • Reprezentantii Metro din Germania au anuntat ca grupul a strans 80 mil. lei din acest proiect
  • Grupul german a fost asistat de Erste Bank si subsidiara locala a acesteia, BCR.  

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO