Companii

GSK reintra in competitie cu Pfizer pe o piata de 10 mil. euro

06.11.2008, 19:28 42

GlaxoSmithKline Romania (GSK), liderul pietei farmaceutice locale, tinteste o treime din piata medicamentelor destinate tratarii disfunctiilor erectile prin brandul Levitra, un segment disputat in prezent de brandurile Viagra (Pfizer) si Cialis, comercializat de compania americana Eli Lilly.

"Am fi multumiti daca la finalul anului viitor vom putea detine o treime din piata medicamentelor pentru tratarea disfunctiilor erectile", a declarat David Lechleiter, vicepresedinte si director general al GSK Romania.
Pretul unei cutii de Levitra, care contine patru pastile, de 5, 10 sau 20 de mg, variaza intre 40 (11 euro) si 115 lei (32 euro).
In conditiile in care David Lechleiter estimeaza ca aceasta piata va ajunge la finalul anului viitor la 10 milioane de euro, in crestere cu 25-30% fata de anul acesta, vanzarile Levitra ar putea ajunge la 3 milioane de euro in 2009, potrivit estimarilor ZF.
GSK detine in prezent doua medicamente pe segmentul de produse urologice, Levitra, pentru tratarea disfunctiilor erectile, si Avodart, pentru tratarea prostatei, si intentioneaza sa mai lanseze pana in 2010 alte doua produse pe acest segment care realizeaza 5% din vanzarile GSK, potrivit reprezentantilor companiei.
Filiala locala a companiei britanice a finalizat anul 2007 cu o cifra de afaceri de 459,2 mil. lei (137,5 mil. euro).
Levitra a fost creat de grupul german Bayer si a fost promovat in Europa de ambele companii, atat Bayer, cat si GSK, printr-un acord comun. La finalul anului 2005, reprezentantii Bayer nu au mai dorit sa continue acest parteneriat, GSK nemaiavand dreptul de a vinde acest medicament din acel moment.
 "In Romania, am continuat livrarea Levitra pana la terminarea stocurilor, medicamentul nemaifiind disponibil pe piata locala intre aprilie 2007 si octombrie 2008. Acum am recuperat dreptul de a vinde Levitra, iar de la 1 octombrie acest medicament a fost relansat in Romania", a explicat Lechleiter.
Piata medicamentelor pentru tratarea disfunctiilor erectile este estimata de GSK la peste 230.000 de cutii vandute, in conditiile in care acest volum a fost deja atinsa in perioada septembrie 2007- septembrie 2008. Piata este estimata a avea un potential mare de crestere de catre jucatorii din industria farmaceutica in conditiile in care, in Europa, unul din zece barbati sufera de disfunctie erectila, iar din cei cu aceasta afectiune doar unul din zece se trateaza.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO