Companii

Happy Tour: Piata serviciilor turistice se reduce cu peste 10%

17.02.2009, 00:00 59
Happy Tour, cea mai mare agentie de turism de pe piata locala, controlata de fondul de investitii spaniol GED, estimeaza ca 2009 va fi primul an in care volumul afacerilor din turism se va comprima dupa multi ani de crestere.
"Este foarte greu de apreciat cu cat se va reduce piata serviciilor turistice. Parerea mea este ca va fi o reducere mai mare de 10%", a declarat Gabriel Ionescu, cel care l-a inlocuit pe Nicolae Demetriade, fondatorul Happy Tour, la conducerea operatiunilor agentiei de turism.
Ionescu a fost recrutat de GED la sfarsitul trimestrului al treilea al anului trecut, anterior el lucrand in cadrul operatorului de servicii medicale private Medicover. Fondul de investitii spaniol a intarit in 2008 echipa agentiei de turism si prin numirea Mioarei Gheorghe, fostul director de marketing si vanzari al hotelului de cinci stele Crowne Plaza din Capitala, pe pozitia de director operational.
"Compania este inca in proces de auditare de catre KPMG si o cifra foarte exacta legata de vanzari nu pot oferi inca. Estimarile noastre pentru anul trecut sunt in jurul cifrei de 50-51 de milioane de euro", a declarat Gabriel Ionescu.
Acest rulaj este insa cu 5 mil. euro sub estimarile avansate de agentia de turism la inceputul anului 2008.
"Acest nivel reprezinta o crestere importanta pe anul 2008 si desi poate ambitiile au fost ceva mai mari pentru anul trecut, ne bucuram ca ne-am mentinut pe prima pozitie in topul agentiilor", a precizat el.
Ionescu a mai spus ca de la inceputul anului au fost semnate noua contracte, in timp ce alte parteneriate au fost reinnoite, insa cu toate acestea reprezentantul Happy Tour se asteapta in acest an la o crestere de doar 5% a vanzarilor, ca urmare a contextului economic actual. "Intr-un an de criza economica, clientii corporatisti vor sa isi reduca cheltuielile, inclusiv cele de calatorie, dar in acelasi timp doresc sa lucreze cu parteneri cu stabilitate financiara", a mai spus Ionescu.
Agentia de turism Happy Tour opereaza cu patru puncte de lucru in Bucuresti, Constanta si Ploiesti, pentru acest an nefiind prevazuta o extindere a retelei teritoriale. "Nu cred ca vom extinde reteaua in acest an, dar totul depinde de solicitarile clientilor corporatisti pentru care suntem disponibili sa deschidem noi puncte de lucru in orice moment", a spus el.
Desi cele mai multe agentii de turism au avut in oferta vacante pe destinatii traditionale, Happy Tour a organizat peste 100 de grupuri in destinatii precum Japonia, China, Australia, Argentina si altele. "Anul trecut am vandut toate charterele propuse clientilor si destul de multe locuri in croaziere. Anul acesta vom continua in aceeasi linie fara a reduce din pachetele de vacanta", a spus el.
Agentia Happy Tour a fost preluata integral de de catre fondul de investitii GED Eastern Fund II, parte a companiei spaniole GED Capital Management, la sfarsitul anului 2007. O alta tranzactie pe aceasta piata o reprezinta preluarea agentiei de turism Alto Tours, fondata de Florin Tancu, de catre fondul de investitii danez Weco Travel.
Alaturi de Happy Tour, ceilalti jucatori importanti pe piata de profil sunt companii precum Paralela 45, Eximtur, Aerotravel, Marshal Turism sau J'Info Tours.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO