Companii

Heidi Chocolats Suisse, aproape de profit zero

04.07.2006, 19:38 76

Heidi Chocolats Suisse, unul din principalii jucatori de pe piata ciocolatei, si-a redus anul trecut profitul de la 0,8 mil. euro la 30.000 de euro, potrivit datelor publicate in Monitorul Oficial. Cifra de afaceri a companiei a ajuns anul trecut la aproape 7 mil. euro, valoare apropiata de cea inregistrata in anul precedent. Heidi Romania este filiala locala a producatorului de origine elvetiana Heidi Chocolats Suisse si vinde pe piata romaneasca marca Heidi, pozitionata pe segmentul premium. Compania a fost infiintata in anul 1994 cu 15 salariati, iar in prezent numara peste 300 de angajati. Grupul elvetian Laderach Chocolatier Suisse, firma-mama a Heidi Chocolats Suisse, a deschis anul trecut prima ciocolaterie de pe piata romaneasca, in Plaza Bucuresti. Reprezentantii grupului au declarat anterior ca vor sa extinda lantul si in provincie, urmatoarea tinta fiind Timisoara. Acest concept de magazin este foarte dezvoltat in Elvetia, unde Heidi are peste 40 astfel de locatii. In Romania sunt aduse preponderent produse din import, desi Heidi detine o unitate de productie de ciocolata in Bucuresti si o fabrica de lapte la Timisoara care deserveste doar productia proprie de ciocolata. Cei patru mari jucatori de pe piata romaneasca a ciocolatei sunt producatorii Kandia-Excelent, Supreme Chocolat, Kraft Foods Romania si Heidi Chocolats Suisse. Ultimele estimari ale pietei ciocolatei din Romania ridicau valoarea acesteia la 120-150 milioane de euro anual, dintre care aproximativ 70% este reprezentata de tabletele de ciocolata. Consumul de ciocolata pe cap de locuitor in Romania se numara printre cele mai reduse din Europa, ceea ce demonstreaza potentialul important de crestere a pietei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO