Companii

Heidi pregateste "cele mai mari investitii de pana acum" in productie si promovare

14.03.2005, 00:00 46

Heidi Romania, unul din principalii jucatori pe piata ciocolatei, si-a majorat anul trecut cu 40% vanzarile, pana la 6,5 milioane de euro, iar anul acesta va investi puternic pentru a creste cu cel putin 20%.


"Pe de o parte, au fost factori favorabili care au fost resimtiti de toata piata: cresterea economica regasita in majorarea consumului intern si vremea favorabila. Pe de alta parte este vorba de produse noi, care au sustinut o crestere de 40% a vanzarilor, peste media pietei, si atingerea unei cote de piata de 7%", a explicat Emilian Cristescu, brand manager la Heidi Romania.


Cu marca de ciocolata Heidi, compania concureaza pe segmentul de piata premium.


Ciocolata a fost anul trecut una dintre cele mai dinamice categorii ale pietei bunurilor de larg consum, inregistrand o crestere in volum de 15-20% fata de anul anterior.


Principalii concurenti pe segmentul tabletelor sunt Kraft Foods (Milka, Poiana, Africana), Excelent (Excelenta, Kandia, Laura) si Supreme Chocolats (Primola, Novatini, Anidor).


Cresterea Heidi a fost sustinuta de lansarea a noua sortimente noi, in promovarea carora compania a investit circa 300.000 de euro. Pentru anul 2005, Heidi si-a bugetat o crestere cu 20% a cifrei de afaceri si intentioneaza sa-si consolideze pozitia pe segmentul premium.


"Pentru aceasta vom face cele mai mari investitii de pana acum, atat in productie, cat si in promovare. Recent, lucram cu o noua agentie de publicitate, Tempo, si acest lucru se va reflecta direct in strategia de comunicare", a mai spus Cristescu.


Compania are o fabrica de ciocolata in Bucuresti, cu 250 de angajati, si o fabrica de lapte la Timisoara, laptele produs fiind insa utilizat numai pentru productia proprie.


"Investitiile de anul trecut si cele de anul acesta ne permit o crestere a productivitatii si de aceea nu avem in vedere o crestere semnificativa a numarului angajatilor", a mai afirmat el.


Piata ciocolatei din Romania a trecut in 2001 si 2002 printr-un declin din cauza puterii de cumparare reduse si a orientarii catre produse mici.


In 2003, piata si-a reluat cresterea, fiind puternic stimulata si de investitiile masive in publicitate ale companiilor, care au continuat si in 2004.


"Desi este deja o piata puternic concurentiala, in mod cert vor aparea alte nume noi", crede Cristescu.


Studiile de piata arata ca preferintele de consum se orienteaza catre produse de o calitate mai buna, iar piata se diversifica. Cristescu spune ca "modificarea preferintelor de consum va ramane in urma dezvoltarii pietei".


Piata ciocolatei din Romania, estimata la 100-110 milioane de dolari anul trecut, este segmentata in tablete (cu circa 70% din total), batoane (20%) si praline (10%). Consumul de ciocolata pe cap de locuitor din Romania este de circa 1 kg pe an, printre cele mai reduse din regiune. In Elvetia acest indicator este de 12 kg, in Grecia de  5 kg, iar in Polonia de  4 kg.


Ciocolata este o piata care a atras investitii importante in productie, toti jucatorii mari avand facilitati de productie in Romania. Principalii jucatori incep sa investeasca tot mai mult in produse destinate segmentului de piata format din tineri sau studenti sau in produse de gen "snack", care sunt de asemenea in crestere ca urmare a ritmului de viata tot mai alert al consumatorilor romani. georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO